Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..




Join the forum, it's quick and easy

Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..


Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
En son konular
» Kocası çoğu Zaman Namaz Kılmayan Bir Kadının Kocasıyla Olan Durumu Zinâ Sayılır Mı?
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyC.tesi Nis. 09, 2016 5:48 pm tarafından EN_NİSA

» selamun aleykum
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyPerş. Eyl. 10, 2015 10:52 am tarafından EN_NİSA

» Soru kandillerde oruç tutuyorum.......?
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyPtsi Haz. 15, 2015 1:26 am tarafından EN_NİSA

»  Kadir Gecesinin Fazileti
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyCuma Haz. 12, 2015 5:52 pm tarafından EN_NİSA

» Yolcunun Oruç Tutmamasının Caizliği
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyCuma Haz. 12, 2015 9:13 am tarafından EN_NİSA

» Ölünün Oruç Borcunu Velisinin Kaza Etmesi
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:52 am tarafından EN_NİSA

» Ramazan Borcunun Kazası
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:48 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Tedavi İçin Hacamat Yaptırması
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:34 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Cünüp Olarak Sabahlaması
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:34 am tarafından EN_NİSA

» Orucu unutarak bozan kimse ne yapmalıdır?
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:25 am tarafından EN_NİSA

» İftarda Acele Etmenin Fazileti
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:16 am tarafından EN_NİSA

» Sahur Yemenin ve Onu Geciktirmenin Fazileti
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:14 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlu Ne Zaman İftar Eder
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:10 am tarafından EN_NİSA

» Oruca Ne Zaman Başlanacağı
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:05 am tarafından EN_NİSA

»  Ramazan Hilalinin Görülmesiyle Oruca Başlanır Şevval Hilalinin Görülmesiyle Bayram Yapılır
Muzik dinlemek Haram dir.. EmptyPerş. Haz. 11, 2015 9:59 am tarafından EN_NİSA


Muzik dinlemek Haram dir..

Aşağa gitmek

Muzik dinlemek Haram dir.. Empty Muzik dinlemek Haram dir..

Mesaj tarafından EN_NİSA Salı Nis. 10, 2012 8:49 pm

Simanın caiz olduğu ve caiz olmadığı yerler vardır.
Bazıları, kitaplardaki sima kelimesini çalgı olarak tercüme ettikleri
için mubah çalgılar da var zannedilmektedir. Aşağıdaki yazıların tamamı
İslam âlimlerinin kitaplarından alınmıştır. Nereden alındığı da
sonunda yazılıdır. Kendimize ait tek cümle yoktur.

Aletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı aleti ile birlikte olan
insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)


Lokman suresinin 6. âyetindeki lehv-el hadis ifadesini âlimler musiki,
çalgı aleti olarak bildirmiştir. İbni Mesud hazretleri yemin ederek
lehv-el hadis’ten kasıt, çalgı aleti ve musiki olduğunu söylemiştir.
(Tefsir-i ibni kesir, Tefsir-i medarik) [İbni Mesud gibi büyük bir zata
inanmayan cahillere ne denir ki?]


(Mevahib-i aliyye) ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor:
Yalan hikayeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses
nağmeleri dinleterek, Kur’an dinlemelerine engel olmaya çalışanlara
Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri)


Bir hadis-i şerifte de buyuruluyor ki:
(Üçü hariç, her lehv bâtıldır.) [Deylemi]
Demek ki lehv, bir oyun, bir e
ğlence, bir çalgı olduğu için böyle buyuruluyor.

Müfessirler, İsra suresinin 64. âyetinde şeytana, (Vestefziz... bi
savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu
âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir. (Şeyhzade)

Müfessirler Enam suresinin 70. âyetini, (Dinlerini [şarkı ile, musiki
ile] oyun ve eğlence haline sokanlardan uzak dur) şeklinde tefsir
etmişlerdir.


(Şimdi siz bu söze [Kur’âna] mı şaşırıyorsunuz? Gülüyorsunuz da ağlamıyorsunuz ve siz gafletle oynuyorsunuz.) [Necm 59-61]

Medarik tefsirinde entüm samidün ifadesi, (Kur'an okunduğunu işittikleri
zaman onu dinletmemek için teganniye [şarkı türkü söyleyerek şamataya]
başlarlar, oynarlardı) diye açıklanıyor. İbni Abbas ve Mücahid
hazretleri de bu ifadenin şarkı olduğunu söylemiştir. (İgaset-ül-Lehfan)


Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Peygamberin emrine uyun, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]


(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin, pis şeyleri haram kılar.) [Araf 157]
(O, kendisine vahyedilenden başkasını söylemez.) [Necm 3, 4]


(Aralarındaki anlaşmazlıkta seni hakem tayin edip, verdiğin hükmü tereddütsüz kabullenmedikçe, iman etmiş olmazlar.) [Nisa 65]

(Allah ve Resulü, bir işte hüküm verince, artık inanmış kadın ve erkeğe,
o işi kendi isteğine göre, tercih, seçme hakkı kalmaz.) [Ahzab 36]


(Kur'anı sana insanlara açıklayasın diye indirdik.) [Nahl 44]


Şimdi Resulullah efendimiz, yukarıdaki âyet-i kerimeleri nasıl açıklamışsa ona bakalım:
(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberani]

(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemi]


(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesai]
(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]


(Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim, Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgıdır]

(Şarkıcı kadını dinlemek, yüzüne bakmak haramdır. Parası da haramdır.
Kimin eti haramdan beslendi ise, ona Cehennem ateşi layıktır.)
[Taberani]


(Cenab-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini,
cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ.Ahmed]

(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazısı, zinayı, ipek giymeyi, içki içmeyi, mizmarı [çalgıyı] helal addedecektir.) [Buhari]


(Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]


(Suyun otu büyüttüğü gibi, şarkı, oyun ve eğlence kalbde nifakı büyütür.
Allah’a yemin ederim ki, suyun otu büyüttüğü gibi, Kur’an ve zikir de,
kalbde imanı büyütür.) [Deylemi]


(Rabbim bana içkiyi, kumarı, darbukayı ve şarkı söyleyen kadınları haram kıldı.) [İ. Ahmed]


(Resulullah çalgı aletleriyle para kazanmayı yasakladı.) [Begavi]


(Ümmetimden bazıları, içkilere başka isim vererek içerler. Şarkıcı kadın
ve çalgı aletleriyle eğlenirler. Allahü teâlâ, onları yerin dibine
batırır da domuzlar ve maymunlar kılar.) [İbni Mace]


(Şu beş şey zuhur ederse, ümmetimin helaki hak olur: Birbiriyle
lanetleşme, içki içme, ipekli giyme, çalgılar ve erkeğin erkekle,
kadının kadınla iktifa etmesi.) [Deylemi, Hâkim]


(Ben, mizmarları [çalgıları], putları yok etmek için de gönderildim.) [İ.Ahmed, Ebu Nuaym, İbni Neccar]


(İblis, yer yüzüne indikten sonra, ya Rabbi bana ev ver dedi. Hamamlar
senin evin. Yemek istedi. Besmelesiz yenen yemekler senin denildi.
Müezzin istedi. Mizmarlar [çalgılar] müezzinin denildi. Yazıların dövme,
hadislerin yalandır. Resulün [elçin] kâhinler, falcılar, tuzağın da
kadınlardır.) [İbni Ebiddünya, İbni Cerir]


(İblis, benim kitabım nedir dedi. Senin kitabın dövmedir, içeceğin
sarhoşluk veren her içki, sadakatin yalan, müezzinin mizmarlar
[çalgılar], mescitlerin de çarşılardır denildi.) [Taberani]


(İki ses, melundur: Nimete kavuşunca [mizmar]çalgı, musibete maruz kalınca feryat.) [Bezzar]


(Allahü teâlânın gazabına sebep olan şeyler: Acıkmadan yemek, uykusu
yokken uyumak, tuhaf bir şey olmadan gülmek, musibette feryat etmek,
nimete kavuşunca mizmar [çalgı çalmak].) [Deylemi]


(Şarkıcı ve çalgıcı kadınlar çoğalınca, içkiler her yerde içilince, yere
batmalar görülecek, gökten taş yağacaktır.) [Tirmizi, Ebu Davud, İbni
Mace, İ.Ahmed]


(Şunlar gelmeden önce salih amel işlemekte acele edin. Sefihler başa
geçmeden, güvenlik kuvvetleri çoğalmadan, hüküm rüşvetle satılmadan,
adam öldürme hafife alınmadan, akraba ziyareti kesilmeden, Kur’an
mizmarlardan okunmadan, Kur’anı şarkı gibi okuyanlar öne geçmeden.)
[Taberani]


(Kur'an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]

(Kur'anı mizmarlardan [çalgı aletlerinden] okuyanlara Allah lanet eder.)

[Müsamere]
(Şu 15 kötü haslet işlendiği zaman ümmetim belaya maruz kalır:
1- Ganimete hıyanet edilince
2- Emanetin ganimet sayılınca
3- Zekat cereme kabul edilince
4- Erkek karısına itaat edince
5- Evlat ana babaya isyan edince
6- Kişi, arkadaşına itaat edince
7- Babaya cefa edilince
8- Toplantılarda yüksek sesle konuşulunca
9- En rezil kimse iş başına geçince
10- Şerrinden korkulan kimseye ikram edilince
11- Her yerde içki içilince
12- Erkekler ipek giyinince
13- Şarkıcı kadınlar çoğalınca
14- Çalgı aletleri yayılınca
15- Sonra gelenler, önceki âlimlere lanet edip onları kötülediği zaman.) [Tirmizi]


(Gözün zinası [harama] bakmak, kulağın zinası [haram şeyleri] dinlemektir.) [Müslim]

İbni Hibban’ın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin
boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti
tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı,
çalgı aletlerini siz düşünün. Şeyh-ul-İslâm Ahmed İbni Kemal efendi
hazretleri Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:
(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i
şerifindeki mizmar, bütün çalgı aletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit
çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.

Hz. Ebu Bekir, iki küçük cariyenin tef çalıp şarkı söylediklerini gördü
ve onları azarlayarak “Şeytanın çalgısını mı çalıyorsunuz?” dedi.
(Buhari)


İbni Ömer hazretleri, ihramlı bir toplulukta şarkı söyleyen birine,
“Allah senin ibadetini kabul etmesin” dedi. (İbni Ebid-dünya)

Enes bin Malik hazretleri, “En pis kazanç, şarkı ve çalgı aletleriyle kazanılandır” dedi. (İbni Ebid-Dünya)


İbni Abbas hazretleri, “Çalgı aletleri haramdır” dedi. (Beyheki)


Âişe validemiz, bir evde şarkı söyleyen birini görünce ona, “Yazıklar
olsun sana. Bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı” dedi ve onu çıkardılar.
(Buhari)


Fudayl b. İyad hazretleri, “Müzik ve şarkı, zinanın teşvikçisidir” dedi. (İbni Ebid-dünya)

Şeyhü’l İslam Ahmed İbn-i Kemal Paşazade, Risale-i Münire’de buyuruyor ki:

Cevâhir-i Fetâvâ kitabında (Raks [oyun], şarkı ve çalgı haramdır) diyor.
İstihsân kitabında çalgı dinlemenin haram olduğu bildiriliyor. Hidâye
kitabının sahibi, (Şarkı söyleyenin şahitliği kabul edilmez) diyor.
Kurtubi’de şarkı söylemek, ney çalmak ve raks etmek icma ile haramdır
deniyor. Abdülkadir-i Geylani’nin (Raksa helal diyen kâfir olur)
fetvasını gördüm. (Vesiletü'n Necat kitabı)

Şeyh Muhammed Rebhami hazretleri buyuruyor ki:

Saz, tanbur, def, ney ve diğer çalgı aletlerini çalmak, Allahü teâlânın emrini tutmamak olur. (Riyad-ün-Nasıhin)

İmam-ı Şarani hazretleri buyuruyor ki:

“Hakim-i Tirmizi’nin Nevadiru’l Usul adındaki kitapta rivayet ettiği
hadis-i şerifte Resul-i Ekrem efendimiz, (Her kim şarkı sesine kulak
verirse, onun ruhanileri dinlemesine izin verilmez) buyurdu.
Oradakilerden biri tarafından, (Ya Resulallah, ruhaniler kimlerdir?)
diye soruldu. Resulullah da, (Cennet ehlinin okuyucularıdır) buyurdu.
(Muhtasar-ı Tezkire-i Kurtubi)

İmam-ı Birgivi hazretleri buyuruyor ki:

Saz dinlemekten kulaklarını korumalıdır. (Risale-i Birgivi)

Mezhepsiz İbni Teymiye bile, “Şarkı ve müzik, şeytani duyguları harekete
geçiren en etkili unsurlardan biridir” demiştir. (Mecmu-ul Fetava)


Şarkı, Kitap ve Sünnetle yasaklanmıştır. (İmam-ı Kurtubi)

Şarkı ve müzik aletlerinin haram olduğu konusunda icma vardır. (İbni Salâh)


İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

İmam-ı Ziyaeddin-i Şami, Mültekıt kitabında (Hiçbir âlim, teganniye mubah demedi) buyurdu.(m. 266)

Kur'an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (Bezzâziyye)


Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)


Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur'an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)


İmam-ı Münavi hazretleri (Nikahı herkese duyurun! Bunun için de, camide
yapın ve def çalın) hadis-i şerifini açıklarken, (Mescitlerde def
çalınmaz. Hadis-i şerif, mescid dışında çalınmasını, mescitte yalnız
nikah yapılmasını emrediyor) diyor. (Hadika)


Camide def çalmak günah olunca, başka çalgının camide çalınması hiç caiz
olmaz. Kadınların düğünlerde def çalması caizdir. (Redd-ül Muhtar)


Şimdiki tarikatçıların yaptıkları gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)


Teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir. (Halebi)


Kur’an-ı kerimi, Arap şivesine uygun, tecvid ile ve güzel ses ile
okumalıdır. Ebu Davud’daki hadis-i şerifte, (Kur'anı güzel sesle okuyun)
buyuruldu. Yani "Allah’tan korkarak okuyun" demektir. Bu da, tecvid
ilmine uyarak okumakla olur. Yoksa, harfleri, kelimeleri değiştirerek,
manayı, nazmı bozarak teganni ile okumak haramdır. (Berika)


Teganni haramdır. (Tıbb-ün-nebevi)

Kur’an-ı kerimi teganni ile okumak ve dinlemek haramdır. Burhâneddin-i Mergınânî buyurdu ki:

Kur’an-ı kerimi teganni ile okuyan hafıza, ne güzel okudun diyen
kimsenin imanı gider. Tecdîd-i iman gerekir. Kuhistânî de, böyle
yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)

İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:

Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği
ile haramdır. Çalgı ile raks etmek büyük günahtır. Sıkıntısını gidermek
için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. Çalgı olarak,
yalnız kadınların düğünlerde def çalması caizdir. (Redd-ül-Muhtar)

Fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır.
Resulullah çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını
kapadı ise de, yanında bulunan Abdullah bin Ömer’e kulaklarını
kapamasını emretmedi. Bu da, elde olmadan duymanın haram olmadığını
göstermektedir. Çalgıyı, içki, oyun ve kadın bulunan yerlerde keyif için
çalmak haramdır. Bayramda, savaşta, hac yolunda, sahurda, düğünlerde
ve askerlikte davul çalmak da caizdir. [Okullarda, millî ve siyasi
toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak caizdir.] (Hadika)


Def, tambur ve her çeşit çalgıyı evinde, dükkanında bulundurmak, kendisi
kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, ariyet veya kiraya vermek
günahtır. (Berika)


Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehirdir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)


İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid'attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur. (S.Ebediyye)


İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:

Resulullah efendimiz, geldiği bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler]
def çalıp şarkı söylüyorlardı. Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye
başladılar. Resulullah efendimiz, (Onu bırakın, oyun arasında beni
övmeyin. Beni övmek [mevlid, ilahi] ibadettir. Eğlence, oyun arasında
ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)

[Bazıları, bu hadis-i şerife istinaden kadınların şarkı söylemesinin ve
çalgının caiz olduğunu söylüyorlar. Şarkı söyleyenler cariye idi.
Cariyenin avret yeri erkeğinki gibidir. Sesi de avret değildir. Hür
kadınların sesi de avrettir, saçları kolları da avrettir. (Hadika,
Berika)]


Her çeşit çalgı dinlemek haramdır. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlak-ı alaiyye)


Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)


İncilin yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu. (Mevahib-i ledünniyye şerhi Zerkani)


Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüs’ün kızları sayılan
Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır. Bozuk dinler,
kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı
sesinin nefslere hoş gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanıldı.
Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu. Bugün yeryüzünü kaplayan
bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Müzik
ile, her çeşit çalgı ile nefsler keyiflenmekte, şehvani, hayvani
arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve
nefsleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler
unutulmaktadır. Müzik, her çeşit çalgı, insanları, alkolikler ve
morfinmanlar gibi gaflet içinde, uyuşuk yaşatmaktadır. Böylece, nefsleri
azdırarak, sonsuz saadetten mahrum kalmasına sebep olmaktadır. İslam
dini, insanları bu felaketten korumak için, müziği kısımlara ayırmış,
zararlı olanlarını haram kılmış, yasak etmiştir. (S.Ebediyye)

-----------
alıntı
EN_NİSA
EN_NİSA
Forum Sahibi
Forum Sahibi

Aktiflik :
Muzik dinlemek Haram dir.. Left_bar_bleue999 / 999999 / 999Muzik dinlemek Haram dir.. Right_bar_bleue


Mesaj Sayısı : 862
Puan : 2627
Kayıt tarihi : 31/03/12

http://ennisa.forum-express.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz