En son konular
Kadın ve Hayız
Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum :: İSLAMDA KADIN :: Mahrem Konular Hakkında :: Hayız/Nifas (Lohusalık) Meseleleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Kadın ve Hayız
1- Hayzın tarifi: Özel vakitlerinden rahimden atılan tabii kandır. (Şeyh İbn Cibrin)
2- Hayzın Süresi: Tercih edilen görüşe göre en azı ve en uzun süresi hakkında bir sınır olmamasıdır. (Şeyh İbn Useymin)
Dokuz
yaşından önce hayız yoktur. Zira kadının bu yaştan önce hamile kalması
mümkün değildir. Dokuz yaşına gelir ve kan görürse, nadir de olsa bu
hayızdır. (Şeyh İbn Useymin)
3- Kaide: Ne zaman hayız bulunursa hükmü sabit olur ve ne zaman bundan temizlenilirse hükmü kalkar. (Şeyh İbn Useymin)
4- Düzensiz
gelen kan elli günden sonra hayız kanı değil hastalık kanı sayılır. Bu
kimsenin namaz kılması ve orucu tutması gerekir. (İbn Baz)
5- Hayız kanının sıfatı: Kötü kokulu ve siyah renktedir. İnce değil, yoğundur. (Şeyh İbn Useymin)
6- Başlangıç hükmü:
Hayız zamanı olması mümkün olan zamanda kan gelirse, kesilinceye kadar
beklenir. Zira bu hayız kanıdır. Tekrar etmesini beklemeye ihtiyaç
yoktur. (Şeyh Muhammed Bin İbrahim)
7- Kadın kan hakkında şüpheye düşerse,
Kadının fercinden gelen kanlarda aslolan: istihaze kanı olduğu açıkça
ortaya çıkıncaya kadar onun hayız kanı olmasıdır. (Şeyh İbn Useymin)
8- Hayızda düzensizlik:
Temizlik bir günden daha az sürerse bu dikkate alınmaz. Zira kan bir
defasında akar, diğer seferinde kesilir. Kanın mücerred olarak
kesilmesiyle temizliğe hükmedilmez. Tıpkı bir saatten az süreliğine
kesilmesinde olduğu gibi. (el-Lecnetud Daime)
9- Hayızdan guslettikten sonra kan gelirse:
— Eğer temizlikten sarı veya bulanık gelirse buna itibar edilmez. Bunun hükmü idrar gibidir.
— Ama açıkça kan gelirse bu hayızdan sayılır ve guslün yenilenmesi gerekir. (Şeyh İbn Baz)
10- Temizlik alameti: Kadınların genelinde beyaz akıntının gelmesidir. (Şeyh İbn Useymin)
11-
Kadında sarı veya beyaz akıntı olmazsa diğer hayızlık dönemi gelinceye
kadar bu sadece kuruluktur. Bu bütün kadınlar için bir hükümdür. (İbn
Useymin)
12- Ye’s (Menopoz): Kadının bir daha yinelememek üzere hayızdan kesilmesidir. (İbn Useymin)
13- Temizlikten sonra gusletmedikçe kadının eşiyle ilişkiye girmesi caiz değildir. (el-Lecnetud Daime)
14- Hayızlının içinde ayetler yazılı olan kitaplara dokunması: Ne hayızlıya, ne cünübe ne de abdestsiz olana bunlara dokunmak haram değildir. Zira bu Mushaf değildir. (İbn Useymin)
15- Hayızlı kadının eline, başına ve ayaklarına kına yakması caizdir, bunda bir sakınca yoktur. (İbn Useymin)
16- Hayız yapıcı haplar almak: Eğer tabip zarar
vermeyeceğine karar verirse bu caizdir. (el-Lecnetud Daime)
17- Hayzı engelleyici hapları kullanmanın zararları:
— Rahimin iltihaplanmasına sebep olur
— Kanın değişmesine ve düzensizleşmesine sebep olur
— İleride rahimin deforme olmasına sebep olur
— Ve daha başka zararları vardır. (Bazı tabiplere göre bunun on dört zararı vardır.)
18- Ramazan’da ve Hac’da hayzı geciktirici hapları kullanmak: Sıhhi bir zarar vermemesi şartıyla bunda sakınca yoktur. (el-Lecnetud Daime)
19- Hap aldıktan sonra hayız olursa:
Kadın, tabibe sorar, eğer hayız derse hayızdır. Şayet bunun hapların
sebep olduğu akıntılar olduğunu söylerse hayız değildir. (İbn Useymin)
20- Kadın kendi hayzına sebep olursa,
namazı kaza etmesi gerekmez. Zira ne zaman kan bulunursa hayız hükmü de
sabit olur. Tıpkı hayza engel olucu hap kullanılıp hayız olunmazsa,
namaz kıldığı, oruç tuttuğu gibi. Orucu da kaza etmez. Zira o hayız
değildir. Hüküm illeti etrafında döner. (Şeyh İbn Useymin)
21- Hayızlı için,
ehlil ve tekbir, sabah akşam zikirleri, yatarken ve uyanınca söylenecek
zikirler gibi şer’î zikirleri yapması, fıkıh, hadis ve tefsir gibi ilmi
kitapları okuması caizdir. (Şeyh İbn Fevzan)22- Hükmü hayız hükmünde
olmayan kanlarda tabiplere müracaat edilmelidir. (İbn Useymin)
23- Hayızlı için tıbbî nasihatler:
— Mümkün olduğunca sakinliği ve rahatlığı gözetmelidir.
— Hafif ve kolay işler yapmalıdır.
— Çok ter atmaya nazaran şahsi temizliğe özen göstermelidir.
— Karnına masaj yapmaktan sakınmalıdır.
— Bu dönemde şer’an haram olan cimadan sakınmalıdır.
— İç organları yıkamaya özen göstermelidir. Bu önden arkaya doğru olmalıdır.
— Mecbur kalmadıkça ilaç alınmamalıdır. Aspirin gibi ilaçlardan da sakınılmalıdır.
— Özellikle ağız ve diş bakımına özen göstermelidir.
24- Kadının iki şartla hayız geciktirici ilaç alması caizdir: Zarar vereceğinden korkulmaması ve kocasının izni ile olması. (İbn Useymin)
25- Hayza sebep olan ilaçların kullanılması da iki şartla caizdir
Farzların düşmesi düşünülerek yapılmamalıdır. Mesela ramazan yaklaşınca
oruç tutmamak için veya namaz kılmamak için kullanılmamalıdır.
Kocasının izni ile kullanmalıdır. Zira hayız olması, kocasının
kendisinden faydalanmasına engel olacaktır. Eğer mutlaka bunu yapması
gerekiyorsa kocasının hakkını eda etmekte acele etmelidir. (İbn Useymin)
...................
alıntı
2- Hayzın Süresi: Tercih edilen görüşe göre en azı ve en uzun süresi hakkında bir sınır olmamasıdır. (Şeyh İbn Useymin)
Dokuz
yaşından önce hayız yoktur. Zira kadının bu yaştan önce hamile kalması
mümkün değildir. Dokuz yaşına gelir ve kan görürse, nadir de olsa bu
hayızdır. (Şeyh İbn Useymin)
3- Kaide: Ne zaman hayız bulunursa hükmü sabit olur ve ne zaman bundan temizlenilirse hükmü kalkar. (Şeyh İbn Useymin)
4- Düzensiz
gelen kan elli günden sonra hayız kanı değil hastalık kanı sayılır. Bu
kimsenin namaz kılması ve orucu tutması gerekir. (İbn Baz)
5- Hayız kanının sıfatı: Kötü kokulu ve siyah renktedir. İnce değil, yoğundur. (Şeyh İbn Useymin)
6- Başlangıç hükmü:
Hayız zamanı olması mümkün olan zamanda kan gelirse, kesilinceye kadar
beklenir. Zira bu hayız kanıdır. Tekrar etmesini beklemeye ihtiyaç
yoktur. (Şeyh Muhammed Bin İbrahim)
7- Kadın kan hakkında şüpheye düşerse,
Kadının fercinden gelen kanlarda aslolan: istihaze kanı olduğu açıkça
ortaya çıkıncaya kadar onun hayız kanı olmasıdır. (Şeyh İbn Useymin)
8- Hayızda düzensizlik:
Temizlik bir günden daha az sürerse bu dikkate alınmaz. Zira kan bir
defasında akar, diğer seferinde kesilir. Kanın mücerred olarak
kesilmesiyle temizliğe hükmedilmez. Tıpkı bir saatten az süreliğine
kesilmesinde olduğu gibi. (el-Lecnetud Daime)
9- Hayızdan guslettikten sonra kan gelirse:
— Eğer temizlikten sarı veya bulanık gelirse buna itibar edilmez. Bunun hükmü idrar gibidir.
— Ama açıkça kan gelirse bu hayızdan sayılır ve guslün yenilenmesi gerekir. (Şeyh İbn Baz)
10- Temizlik alameti: Kadınların genelinde beyaz akıntının gelmesidir. (Şeyh İbn Useymin)
11-
Kadında sarı veya beyaz akıntı olmazsa diğer hayızlık dönemi gelinceye
kadar bu sadece kuruluktur. Bu bütün kadınlar için bir hükümdür. (İbn
Useymin)
12- Ye’s (Menopoz): Kadının bir daha yinelememek üzere hayızdan kesilmesidir. (İbn Useymin)
13- Temizlikten sonra gusletmedikçe kadının eşiyle ilişkiye girmesi caiz değildir. (el-Lecnetud Daime)
14- Hayızlının içinde ayetler yazılı olan kitaplara dokunması: Ne hayızlıya, ne cünübe ne de abdestsiz olana bunlara dokunmak haram değildir. Zira bu Mushaf değildir. (İbn Useymin)
15- Hayızlı kadının eline, başına ve ayaklarına kına yakması caizdir, bunda bir sakınca yoktur. (İbn Useymin)
16- Hayız yapıcı haplar almak: Eğer tabip zarar
vermeyeceğine karar verirse bu caizdir. (el-Lecnetud Daime)
17- Hayzı engelleyici hapları kullanmanın zararları:
— Rahimin iltihaplanmasına sebep olur
— Kanın değişmesine ve düzensizleşmesine sebep olur
— İleride rahimin deforme olmasına sebep olur
— Ve daha başka zararları vardır. (Bazı tabiplere göre bunun on dört zararı vardır.)
18- Ramazan’da ve Hac’da hayzı geciktirici hapları kullanmak: Sıhhi bir zarar vermemesi şartıyla bunda sakınca yoktur. (el-Lecnetud Daime)
19- Hap aldıktan sonra hayız olursa:
Kadın, tabibe sorar, eğer hayız derse hayızdır. Şayet bunun hapların
sebep olduğu akıntılar olduğunu söylerse hayız değildir. (İbn Useymin)
20- Kadın kendi hayzına sebep olursa,
namazı kaza etmesi gerekmez. Zira ne zaman kan bulunursa hayız hükmü de
sabit olur. Tıpkı hayza engel olucu hap kullanılıp hayız olunmazsa,
namaz kıldığı, oruç tuttuğu gibi. Orucu da kaza etmez. Zira o hayız
değildir. Hüküm illeti etrafında döner. (Şeyh İbn Useymin)
21- Hayızlı için,
ehlil ve tekbir, sabah akşam zikirleri, yatarken ve uyanınca söylenecek
zikirler gibi şer’î zikirleri yapması, fıkıh, hadis ve tefsir gibi ilmi
kitapları okuması caizdir. (Şeyh İbn Fevzan)22- Hükmü hayız hükmünde
olmayan kanlarda tabiplere müracaat edilmelidir. (İbn Useymin)
23- Hayızlı için tıbbî nasihatler:
— Mümkün olduğunca sakinliği ve rahatlığı gözetmelidir.
— Hafif ve kolay işler yapmalıdır.
— Çok ter atmaya nazaran şahsi temizliğe özen göstermelidir.
— Karnına masaj yapmaktan sakınmalıdır.
— Bu dönemde şer’an haram olan cimadan sakınmalıdır.
— İç organları yıkamaya özen göstermelidir. Bu önden arkaya doğru olmalıdır.
— Mecbur kalmadıkça ilaç alınmamalıdır. Aspirin gibi ilaçlardan da sakınılmalıdır.
— Özellikle ağız ve diş bakımına özen göstermelidir.
24- Kadının iki şartla hayız geciktirici ilaç alması caizdir: Zarar vereceğinden korkulmaması ve kocasının izni ile olması. (İbn Useymin)
25- Hayza sebep olan ilaçların kullanılması da iki şartla caizdir
Farzların düşmesi düşünülerek yapılmamalıdır. Mesela ramazan yaklaşınca
oruç tutmamak için veya namaz kılmamak için kullanılmamalıdır.
Kocasının izni ile kullanmalıdır. Zira hayız olması, kocasının
kendisinden faydalanmasına engel olacaktır. Eğer mutlaka bunu yapması
gerekiyorsa kocasının hakkını eda etmekte acele etmelidir. (İbn Useymin)
...................
alıntı
Similar topics
» KADIN TİPLERİ VE KADIN ÖZELLİKLERİ
» HAYIZ - NİFAS ve İSTİHAZENİN HÜKÜMLERİ
» TIBBİ YÖNDEN HAYIZ KANI
» KADIN VE VESVESELER
» Kur'an Ayetleriyle Konuşan Kadın
» HAYIZ - NİFAS ve İSTİHAZENİN HÜKÜMLERİ
» TIBBİ YÖNDEN HAYIZ KANI
» KADIN VE VESVESELER
» Kur'an Ayetleriyle Konuşan Kadın
Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum :: İSLAMDA KADIN :: Mahrem Konular Hakkında :: Hayız/Nifas (Lohusalık) Meseleleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
C.tesi Nis. 09, 2016 5:48 pm tarafından EN_NİSA
» selamun aleykum
Perş. Eyl. 10, 2015 10:52 am tarafından EN_NİSA
» Soru kandillerde oruç tutuyorum.......?
Ptsi Haz. 15, 2015 1:26 am tarafından EN_NİSA
» Kadir Gecesinin Fazileti
Cuma Haz. 12, 2015 5:52 pm tarafından EN_NİSA
» Yolcunun Oruç Tutmamasının Caizliği
Cuma Haz. 12, 2015 9:13 am tarafından EN_NİSA
» Ölünün Oruç Borcunu Velisinin Kaza Etmesi
Cuma Haz. 12, 2015 8:52 am tarafından EN_NİSA
» Ramazan Borcunun Kazası
Cuma Haz. 12, 2015 8:48 am tarafından EN_NİSA
» Oruçlunun Tedavi İçin Hacamat Yaptırması
Cuma Haz. 12, 2015 8:34 am tarafından EN_NİSA
» Oruçlunun Cünüp Olarak Sabahlaması
Perş. Haz. 11, 2015 10:34 am tarafından EN_NİSA
» Orucu unutarak bozan kimse ne yapmalıdır?
Perş. Haz. 11, 2015 10:25 am tarafından EN_NİSA
» İftarda Acele Etmenin Fazileti
Perş. Haz. 11, 2015 10:16 am tarafından EN_NİSA
» Sahur Yemenin ve Onu Geciktirmenin Fazileti
Perş. Haz. 11, 2015 10:14 am tarafından EN_NİSA
» Oruçlu Ne Zaman İftar Eder
Perş. Haz. 11, 2015 10:10 am tarafından EN_NİSA
» Oruca Ne Zaman Başlanacağı
Perş. Haz. 11, 2015 10:05 am tarafından EN_NİSA
» Ramazan Hilalinin Görülmesiyle Oruca Başlanır Şevval Hilalinin Görülmesiyle Bayram Yapılır
Perş. Haz. 11, 2015 9:59 am tarafından EN_NİSA