Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..




Join the forum, it's quick and easy

Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..


Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
En son konular
» Kocası çoğu Zaman Namaz Kılmayan Bir Kadının Kocasıyla Olan Durumu Zinâ Sayılır Mı?
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyC.tesi Nis. 09, 2016 5:48 pm tarafından EN_NİSA

» selamun aleykum
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyPerş. Eyl. 10, 2015 10:52 am tarafından EN_NİSA

» Soru kandillerde oruç tutuyorum.......?
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyPtsi Haz. 15, 2015 1:26 am tarafından EN_NİSA

»  Kadir Gecesinin Fazileti
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyCuma Haz. 12, 2015 5:52 pm tarafından EN_NİSA

» Yolcunun Oruç Tutmamasının Caizliği
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyCuma Haz. 12, 2015 9:13 am tarafından EN_NİSA

» Ölünün Oruç Borcunu Velisinin Kaza Etmesi
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:52 am tarafından EN_NİSA

» Ramazan Borcunun Kazası
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:48 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Tedavi İçin Hacamat Yaptırması
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:34 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Cünüp Olarak Sabahlaması
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:34 am tarafından EN_NİSA

» Orucu unutarak bozan kimse ne yapmalıdır?
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:25 am tarafından EN_NİSA

» İftarda Acele Etmenin Fazileti
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:16 am tarafından EN_NİSA

» Sahur Yemenin ve Onu Geciktirmenin Fazileti
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:14 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlu Ne Zaman İftar Eder
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:10 am tarafından EN_NİSA

» Oruca Ne Zaman Başlanacağı
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:05 am tarafından EN_NİSA

»  Ramazan Hilalinin Görülmesiyle Oruca Başlanır Şevval Hilalinin Görülmesiyle Bayram Yapılır
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER EmptyPerş. Haz. 11, 2015 9:59 am tarafından EN_NİSA


YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER

Aşağa gitmek

YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER Empty YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER

Mesaj tarafından EN_NİSA Perş. Nis. 12, 2012 7:09 pm





YÜZÜ ÖRTMENİN HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER
Ben,
müslüman kadının yüzünü örtmesini emreden Kur'an âyetlerini bilmek
istiyorum. Ben, yüzün örtülmesi farz mıdır? Yoksa farz olmayıp sadece
daha mı fazîletlidir? Bunu öğrenmek isteyen müslüman bacılara bu
âyetleri sunmak istiyorum.


Hamd, yalnızca Allah'adır.
Ey müslüman!
Bilmen
gerekir ki kadının yabancı erkeklere karşı hicaba bürünmesi ve yüzünü
örtmesi, farzdır. Bunun farz olduğuna Rabbinin kitabı, Peygamberin
Muhammed -sallallahu aleyhi ve sellem-’in sünneti, insanlar tarafından
itibar edilen şeyler ve birçok kıyas delil teşkil etmektedir.

Birincisi: Kur'an'ın delilleri
Birinci delil:
Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:
" وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ
فُرُوجَهُنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا
وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلا يُبْدِينَ
زِينَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ
بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ
إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ
نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوْ التَّابِعِينَ
غَيْرِ أُوْلِي الإِرْبَةِ مِنْ الرِّجَالِ أَوْ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ
يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ
لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ
جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ " [ سورة النور
الآية: ٣١]


"(Ey
Peygamber!) Mü’min kadınlara söyle: Gözlerini (harama bakmaktan)
esirgesinler ve ırzlarını (Allah’ın haram kıldığı şeylerden)
korusunlar.Görünen kısmı müstesnâ olmak üzere, zînetlerini (yabancı
erkeklere) göstermesinler. Başörtülerini, (başlarından) göğüslerinin
üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları,
kendi oğulları, kocalarının oğulları,erkek kardeşleri, erkek
kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi (mü’min)
kadınları, ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden âilenin
kadınına şehvet duymayan (başkalarının yardımına muhtaç olan saf
kimseler gibi) tâbi kimseler veya henüz kadınların kadınlık hallerinin
farkında olmayan (henüz şehvet duymayan) çocuklardan başkasına (gizli)
zînetlerini göstermesinler. (Yolda yürürken) gizlemekte oldukları
zînetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü’minler!
(Size emretmiş olduğu bu güzel sıfatlara ve övülen hasletlere) toptan
Allah'a (itaat etmek sûretiyle) dönün (ve câhiliye toplumunun üzerinde
bulunduğu kötü ahlâk ve sıfatları terkedin) ki (dünya ve âhirette)
kurtuluşa eresiniz." (Nur Sûresi: 31).



Bu âyet-i kerime, kadınların yabancı erkeklere karşı örtünmesinin farz olduğuna şu yönlerden delâlet etmektedir:
1.
Şüphesiz Allah Teâlâ, mü’min kadınlara ırzlarını (edep yerlerini)
korumalarını emretmiştir. Irzın korunmasını emretmek, aynı zamanda ona
vesile olan hicabı da emretmektir. Çünkü yüzü açmak, ırzın gitmesine
neden olabilir. Hiçbir akıl sahibi yüzü örtmenin, ırzın korunma
yollarından birisi olduğu konusunda şüphe etmez. Çünkü yüzü açmak,
kadının yüzüne bakmaya, kadının güzelliğini düşünmeye ve bu bakışla
ondan zevk almaya götürür. Dolayısıyla bu durum, önce kadınla buluşmaya,
ardından da onunla zinâ etmeye götürür.


Nitekim Rasûlullah -sallallau aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:


(( اَلْعَيْناَنِ تَزْنِياَنِ وَزِناَهُماَ النَّظَرُ، وَالشَّفَتاَنِ
تَزْنِياَنِ وَزِناَهُماَ التَّقْبِيلُ، وَالْيَداَنِ تَزْنِياَنِ
وَزِناَهُماَ اللَّمْسُ، وَالرِّجْلاَنِ تَزْنِياَنِ وَزِناَهُماَ
الْـمَشْيُ، وَالْفَرْجُ يُصَدِّقُ ذَلِكَ أَوْ يُكَذِّبُهُ.)) [ متفق
عليه]


"Gözler
zinâ eder, onların zinâsı bakmaktır. Dudaklar zinâ eder, onların zinâsı
öpmektir. Eller zinâ eder, onların zinâsı dokunmaktır. Ayaklar zinâ
eder, onların zinâsı (o işe) yürümektir. Ferc (uzuv) da bunu ya
doğrular (tasdik eder), ya da yalanlar." (Buhârî; hadis no: 6612.
Müslüm; hadis no: 2657).


Bu sebeple yüzü örtmek, ırzı korumanın yollarından birisi olduğu
için böyle yapmak emredilmiştir. Çünkü sebeplerin maksatlara göre
hükümleri vardır.

2. Allah Teâlâ'nın: وليضربن بخمرهن على جيوبهن [ سورة النور من الآية: ٣١]

"... Başörtülerini, (başlarından) göğüslerinin üzerine (kadar) örtsünler. "
Sözünde
kadının başörtüsü ile yakasını örtmekle emrolunduğuna göre, yüzünü de
örtmekle emrolunmasını gerektirir.Bu ya başörtüsünün bir gereğidir ya da
bu hüküm kıyasla çıkarılır. Çünkü boynu ve göğsü örtmek farz olduğuna
göre, yüzü örtmenin farz olması daha önce gelir (daha evlâdır). Çünkü
yüz, güzellik ve fitnenin odak noktasıdır.

3.
Allah Teâlâ mutlak olarak zîneti (süsü) göstermeyi yasaklamış, ancak
görünen kısmı bundan ayrı tutmuştur.Görünen kısım ise, elbisenin dışı
gibi görünmesi kaçınılmaz olan şeydir. Bundan dolayıdır ki Allah Teâlâ:

إلا ماظهر منها[ سورة النور من الآية: ٣١]

"... Görünen kısmı müstesnâ olmak üzere, ..."
Buyurmuş, ama: "... Gösterdikleri kısmı müstesnâ olmak üzere,..." dememiştir.
Nitekim seleften Abdullah b. Mes'ud, Hasan Basrî, İbn-i Sîrîn ve başkası âyetin bu kısmını şöyle tefsir etmişlerdir: إلا ماظهر منها [ سورة النور من الآية: ٣١]


"... Ridâ ve elbise ile elbisenin alt taraflarının görünen kısmı müstesnâ olmak üzere,..."
Sonra
Allah Teâlâ, ayrı tuttuğu kimselerin dışındakilere zîneti göstermeyi
tekrar yasaklamıştır. Bu da, ikinci zînetin, birinci zînet olmadığına
delâlet etmiştir. Dolayısıyla birinci zînet, herkese görünen dış
zînettir ve onu gzilemek mümkün değildir. İkinci zînet ise, gzili
zînettir ki, yüz bundandır. Şayet bu zînet herkese câiz olsaydı, birinci
zînette genellemesinde, ikinci zînette de ayrı tutmasında (istisna
kılmasında) faydalı bir bilgi olmazdı.


4.
Allah Teâlâ, gizli zîneti erkeklerden âilenin kadınına şehvet duymayan
tâbi olan kimselere izin vermiştir ki onlar, şehvet duyguları olmayan
hizmetçiler, büluğ çağına ermemiş, şehvet duymayan ve henüz kadınların
kadınlık hallerinin farkında olmayan küçük çocuktur. Bu da iki şeye
delâlet etmiştir:

a). Zînetin bu iki sınıfın dışındaki yabancı erkeklerden birisine gösterilmesi helâl olmaz.
b).
Bu hükmün sebebi ve odak noktası, kadının fitneye düşmesinden, kalbin
ona tutulması ve ona âşık olunmasından endişe edildiği içindir.Kadının
yüzünün, her türlü güzelliğin biraraya geldiği (toplandığı) ve fitnenin
yeri olduğunda hiç şüphe yoktur. Kadınların kadınlık hallerinin farkında
olan erkeğin kadına tutulmaması ve ona âşık olmaması için yüzün
örtülmesi farzdır.


5. Allah Teâlâ'nın: ولا يضربن بأرجلهن ليُعلم ما يُخفين من زينتهن [ سورة النور الآية: ٣١]

"... (Yolda yürürken) gizlemekte oldukları zînetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar. "
Yani
kadın, süs olarak ayağa takılan halhal gibi, gizlemekte olduğu zîneti
anlaşılsın diye yere vurmasın. Kadın, erkeği fitneye sevketmesinden
endişe edildiği için ayaklarını yere vurarak halhalının sesini
işittirmekten yasaklanmış ise, yüzünü açmaktan nasıl yasaklanmasın?

Erkeğin,
bir kadının ayağındaki halhalı işitmesi, ayağında olanın ve
güzelliğinin ne olduğunu bilmememesi mi daha büyük fitnedir? Yoksa o
kadınının, genç bir kız mı yoksa yaşlı bir kadın mı olduğunu bilmemesi
mi daha büyük fitnedir?


O
kadının çirkin mi yoksa güzel mi olduğunu bilmemesi mi daha büyük
fitnedir? Yoksa fitneyi celbeden ve bakmaya çağıran genç ve parlak olan
bir güzel yüze mi bakmak daha büyük fitnedir.

Şüphesiz
kadına şehvet duyan ve ona karşı şehvet duygusu besleyen her insan, bu
iki fitneden hangisinin örtünmesi ve gizlenmesinin daha yerinde olduğunu
mutlaka bilir.

Kur'an-ı Kerim'den ikinci delil:
Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyurmuştur:
وَالْقَوَاعِدُ مِنْ النِّسَاءِ اللاتِي لا يَرْجُونَ نِكَاحًا فَلَيْسَ
عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَنْ يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ
بِزِينَةٍ وَأَنْ يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَهُنَّ وَاللَّهُ سَمِيعٌ
عَلِيمٌ [ سورة النور الآية: ٦٠]


"Bir
nikah (evlenme) ümidi beslemeyen, çocuktan kesilmiş yaşlı kadınların,
zînetleri (yabancı erkeklere) teşhir etmeksizin bazı (dış) elbiselerini
çıkarmalarında bir günah yoktur.İffetli davranmaları (bu elbiseleri
çıkarmamaları), kendileri için daha hayırlıdır. Allah,
(söylediklerinizi) hakkıyla işiten ve (niyetlerinizi ve amellerinizi)
hakkıyla bilendir." (Nur Sûresi: 60).

Bu âyetin delil olmasının yönü şöyledir:

Şüphesiz Allah Teâlâ, evlenme ümidi beslemeyen ve yaşlı olmalarından
dolayı erkeklerin kendileriyle evlenmek istemedikleri yaşlı kadınlardan,
-açılıp-saçılmamak ve zînetlerini göstermemek kaydıyla- dış
elbiselerini çıkarmalarında bir günah olmadığını belirtmiştir. Bu yaşlı
kadınların dış elbiselerini çıkarmalarının câiz olması hükmü, evlenme
ümidi besleyen genç kız ve kadınların, hükümde onlardan ayrı olduklarına
delâlet eder. Şayet kadının dış elbiseyi çıkarması ve fistana benzer
uzunca bir gömlek giymesi, her iki taraf için câiz olsaydı, yaşlı
kadınların özel olarak zikredilmesinin bir faydası olmazdı.

Allah Teâlâ'nın: غير متبرجات بزينة [ سورة النور الآية: ٦٠]

"... zînetleri (yabancı erkeklere) teşhir etmeksizin... "

Sözü, evlenme ümidi besleyen genç kız ve kadının hicaba bürünmesinin
farz olduğuna delildir. Çünkü genç kız veya kadın için genel olan durum,
yüzünü gösterdiği zaman zînetini göstermek ve güzelliğini ortaya
çıkarmakla, erkeklerin kendisine bakmaları ve kendisini övmelerini
istemesidir. Bunun dışında bir kadın ise, ender bulunur. Ender olan
şeyin de hükmü zaten yoktur.

Kur'an-ı Kerim'den üçüncü delil:
Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyurmuştur:
يَاأَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ
الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى
أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا [
سورة الأحزاب الآية: ٥٩]


"Ey
Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir
ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış elbiselerini üzerlerine
salıvermelerini söyle. Böyle yapmaları onların iffetli tanınmaları ve
(kendilerine sarkıntılık edilerek) incitilmemeleri için en uygun olan
davranış budur.Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet sahibidir." (Ahzâb
Sûresi: 59)


Abdullah b. Abbas -Allah ondan râzı olsun- şöyle demiştir:

"Allah Teâlâ,mü'minlerin kadınlarına,bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları
zaman başlarından aşağıya kadar cilbablarıyla yüzlerini örtmelerini ve
sadece bir gözü göstermelerini onlara emretmiştir."

Sahâbînin (Abdullah b. Abbas'ın -Allah ondan râzı olsun-) tefsiri huccettir. Hatta bazı âlimler şöyle demişlerdir:


"Sahâbînin tefsiri, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'e nisbet edilmiş merfu' hükmündedir."

Abdullah b. Abbas'ın -Allah ondan râzı olsun-:"... sadece bir gözü
göstermelerini..." sözü, buna izin verilmesinin sebebi ise, yola bakma
zarureti ve ihtiyacından dolayıdır. Eğer buna gerek yok ise, o bir
gözünü bile olsa göstermesi gerekmez.

Âyette geçen cilbab; abaye konumunda olan ridâdır.
Kur'an-ı Kerim'den dördüncü delil:


Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyurmuştur:
لا جُنَاحَ عَلَيْهِنَّ فِي آبَائِهِنَّ وَلا أَبْنَائِهِنَّ وَلا
إِخْوَانِهِنَّ وَلا أَبْنَاءِ إِخْوَانِهِنَّ وَلا أَبْنَاءِ
أَخَوَاتِهِنَّ وَلا نِسَائِهِنَّ وَلا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ
وَاتَّقِينَ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدًا[
سورة الأحزاب الآية: ٥٥]

"Onlara
(Peygamberin hanımlarına ve mü'minlerin kadınlarına): Babaları,
oğulları, kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları,
(mü'min) kadınları ve sahip oldukları kölelerine karşı hicaba
bürünmemelerinde bir günah yoktur. (Ey kadınlar! Sizin için belirlenen
sınırı aşmaktan) Allah’tan korkun.Şüphesiz Allah her şeye şâhittir."
(Ahzâb Sûresi: 55).

Müfessir İbn-i Kesir -Allah ona rahmet etsin- şöyle demiştir:

"Allah Teâlâ, kadınlara, yabancı erkeklere karşı hicaba bürünmelerini
emredince, âyette zikredilen akrabalara karşı hicaba bürünmelerine gerek
olmadığını açıklamıştır. Nitekim Nur Sûresi: 32. âyette onları yabancı
erkeklerin dışında tutarak şöyle buyurmuştur:

ولايبدين زينتهن إلا لبعولتهن[ سورة النور من الآية: ٣١] ...

"...
Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının
oğulları,erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız
kardeşlerinin oğulları, kendi (mü’min) kadınları, ellerinin altında
bulunanlar (köleleri), erkeklerden âilenin kadınına şehvet duymayan
(başkalarının yardımına muhtaç olan saf kimseler gibi) tâbi kimseler
veya henüz kadınların kadınlık hallerinin farkında olmayan (henüz şehvet
duymayan) çocuklardan başkasına (gizli) zînetlerini göstermesinler..."
(Nur Sûresi: 31)
.

İkincisi: Yüzün örtülmesinin farz olduğunu gösteren sünnetten deliller
Birinci delil:
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:
(( إِذَا خَطَبَ أَحَدُكُمِ امْرَأَةً فَلا جُنَاحَ عَلَيْهِ أَنْ
يَنْظُرَ إِلَيْهَا إِذَا كَانَ إِنَّمَـا يَنْظُرُ إِلَيْهَا
لِـخِطْبَتِهِ، وَإِنْ كَانَتْ لا تَعْلَمُ. )) [ رواه أحمد ]


"Sizden
biriniz, bir kadınla evlenmek istediği zaman, sadece onunla evlenmek
için ise, -kadın bunu bilmese bile- ona bakmasında bir günah yoktur."
(İmam Ahmed rivâyet etmiş ve 'Mecmeu'z-Zevâid' kitabının yazarı şöyle
demiştir: Hadisin râvileri sahih'in ricâli gibidir."

Hadisin delil olan yönü şöyledir:


Peygamber
-sallallahu aleyhi ve sellem-, evlenmek isteyen erkeğin, özellikle
evlenmek şartıyla olması halinde evleneceği kadına bakmasında bir günah
olmadığını belirtmesi, evlenmek isteyenin dışındaki birisinin yabancı
bir kadına bakmasının her hâlukârda günah olduğuna delâlet etmiştir.
Aynı şekilde evlenmek isteyen erkek, evlenme kastının dışında yabancı
bir kadına bakması da günahtır. Örneğin zevk almak ve hoşlanmak amacıyla
yabancı bir kadına bakmak gibi...

Eğer:
Hadiste bakılabilen yerler açıklanmamıştır. Bununla göğüs ve boyuna
bakmak da kastedilmiş olabilir, denilecek olursa ona şöyle cevap
verilir:


Evlenmek
isteyen bir kimse, evleneceği kadının güzel olmasını istemedeki
gâyesinin yüz güzelliği olduğunu herkes bilir. Yüzün dışındaki yerler
ise, yüze tâbidir, genellikle bu aranmaz. Evlenmek isteyen kimse, sadece
yüze bakar. Çünkü yüz, özellikle güzellik isteyen kimse için aranan
şeydir. Bunda şüphe yoktur.


İkinci delil:

Ümmü Atiyye'den rivâyet olunduğuna göre, o şöyle demiştir: [size=18][color=blue]


.....................
alıntı
EN_NİSA
EN_NİSA
Forum Sahibi
Forum Sahibi

Aktiflik :
YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER Left_bar_bleue999 / 999999 / 999YÜZÜ ÖRTMENİN (pece) HÜKMÜNE DÂİR DETAYLI DELİLLER Right_bar_bleue


Mesaj Sayısı : 862
Puan : 2627
Kayıt tarihi : 31/03/12

http://ennisa.forum-express.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz