Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..




Join the forum, it's quick and easy

Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..


Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
En son konular
» Kocası çoğu Zaman Namaz Kılmayan Bir Kadının Kocasıyla Olan Durumu Zinâ Sayılır Mı?
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyC.tesi Nis. 09, 2016 5:48 pm tarafından EN_NİSA

» selamun aleykum
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyPerş. Eyl. 10, 2015 10:52 am tarafından EN_NİSA

» Soru kandillerde oruç tutuyorum.......?
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyPtsi Haz. 15, 2015 1:26 am tarafından EN_NİSA

»  Kadir Gecesinin Fazileti
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyCuma Haz. 12, 2015 5:52 pm tarafından EN_NİSA

» Yolcunun Oruç Tutmamasının Caizliği
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyCuma Haz. 12, 2015 9:13 am tarafından EN_NİSA

» Ölünün Oruç Borcunu Velisinin Kaza Etmesi
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:52 am tarafından EN_NİSA

» Ramazan Borcunun Kazası
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:48 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Tedavi İçin Hacamat Yaptırması
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:34 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Cünüp Olarak Sabahlaması
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:34 am tarafından EN_NİSA

» Orucu unutarak bozan kimse ne yapmalıdır?
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:25 am tarafından EN_NİSA

» İftarda Acele Etmenin Fazileti
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:16 am tarafından EN_NİSA

» Sahur Yemenin ve Onu Geciktirmenin Fazileti
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:14 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlu Ne Zaman İftar Eder
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:10 am tarafından EN_NİSA

» Oruca Ne Zaman Başlanacağı
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:05 am tarafından EN_NİSA

»  Ramazan Hilalinin Görülmesiyle Oruca Başlanır Şevval Hilalinin Görülmesiyle Bayram Yapılır
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ EmptyPerş. Haz. 11, 2015 9:59 am tarafından EN_NİSA


KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ

Aşağa gitmek

KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ Empty KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ

Mesaj tarafından EN_NİSA Paz Nis. 15, 2012 7:10 am

Alemlerin Rabbi olan Allah’a, yarattıklarının
adedince, arşının ağırlığınca hamd, Kulu ve Rasulü Muhammed (S.A.V.),
ve onun ashabı ve sırat-ı müstekıym üzere olan bütün müslümanlara
salat-ü selam olsun.


İbadetlerin belirlene n vakti içerisinde yerine getirilme sine “edâ”
bu vakit çıktıktan sonra yerine getirilme sine ise “kazâ” denir. Bir
ibadetin kazâ edilebilm esi için şer’an geçerli bir mazeretin
bulunması gerekir. Bu mazeretle r uyumak ve unutmaktır. Rasululla h
(sallallah u aleyhi ve sellem) buyurdu ki: Herkim bir namazı kılmayı
unutursa yahut uyuyakalırsa onu hatırladığında (ve uyandığında) kılsın.
Onun bundan başka keffareti yoktur.
(Bayılmak ve herhangi bir şekilde kısa süreli şuur kaybı da uyumak gibidir.) Bir kimse kılmadığı namazın vakti çıktıktan sonra uyansa o namazı kaza edebilir. Unutan kimse için
de durum böyledir, isterse o yıllar önce unutarak kılmadığı bir namaz
olsun, onu hatırladığında hemen kılar. Rasululla h (S) uyku veya unutma
sebebiyle kılınamayan namaza, uyanmayı ve hatırlamayı vakit tayin
etmiştir.

Kaza edilen namaz vakti içerisinde nasıl kılınıyorsa öylece
kılınır, yani ezan ve kamet okur, (dilerse sünneti ile birlikte) o farz
namazı kaza eder. Bunu yaparken, falanca kılamadığım namazın kazasına
diyerek niyet edilmez. kalbin yaptığı işi bilmesi niyettir ve Allah
(C.C.) kalplerde olanı en iyi bilendir.


KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLUR DİYENLERİN DELİLSİZ İDDİALARI VE ONLARIN REDDİ :

Kasten, ihmal edilerek kılınmayan namazların kazâ edileceğine dair
şer’i bir delil bulunmama ktadır. Bir delil bulunmama sına rağmen,
namazların kaza edileceğini, hatta kaza namazı borcu bitmeden, sünnet
namazların kılınamayacağını söyleyen bid’atçılar vardır. Onların gayesi
namazların kaza edilebile ceğini söyleyerek, namazın hafife
alınmasına ve kazaya bırakılmasına, yani kılınmamasına sebep olmaktır.
Namaz borcu olan sünnet namaz kılamaz sözleri ise ayrı bir dalâlettir,
çünkü Rasululla h (sallallah u aleyhi ve selem) sünnet namazların ,
kulun namazlard an eksiğini tamamlaya cağını şöyle bildirmek tedir.
”Kulun ilk hesaba çekileceği şey namazdır. Namazı tamam olursa kurtulup
mes’ud olur. Değilse pişman olur, sıkıntıya düşer.

Eğer farz namazı
eksik ise Allah-u Teala : (Kendisi daha iyi bildiği halde) Bakın
kulumun nafile namazları var mı, buyurur . Bunun üzerine noksan olan
farz namazları nafileler le tamamlanır. Diğer amellerin deki eksiklikl
er de bu şekilde tamamlanır. Rasululla h’ın (sallallah u aleyhi ve
sellem) Hendek savaşında ikindiyi akşamın vaktinde kılmasını, yine
Hendek savaşında öğleyi ve ikindiyi akşamın vaktinde kılmasını, namazın kaza edileceğine delil sayanların bu işi bir çok yönden reddedilir.

Birincisi :

İkindinin, vakti çıkana kadar kılınmama sebebi ihmal değil savaşın
şiddetidir. (Hendek savaşı günü) Rasululla h (sallallah u aleyhi ve
sellem) buyurdu ki: “Güneş gecedeki yerine dönünceye kadar bizi orta
(ikindi) namazını kılmaktan alıkoydular. Allah onların kabirleri ni
ateş doldursun . Yahut evlerini yahut karınlarını.”

İkincisi :

Korku (savaşta tedbir) namazı ile ilgili ayet henüz nazil olmamıştı. O
günden sonra nazil olan ayetle peygamber ve sahabeler i amel ettiği
gibi sonra gelen ümmet de amel etmelidir .

Üçüncüsü :

Bu olay savaş sebebiyle kılınamayan namazın kaza edileceğine de delil
olmaz, çünkü Allah (c.c.) ümmetin başına ilk defa gelen bu sıkıntıyı
giderecek olan ve savaşta kazaya bırakmadan nasıl namaz kılacaklarını
açıkladığı ayetlerin i vahyetmiştir. Daha sonraki savaşlarında
Rasululla h (sallallah u aleyhi ve sellem) hiçbir namazını savaş
sebebiyle vaktin dışına bırakmamıştır. Ayetlerde tarif edildiği üzere
kılmıştır.

Dördüncüsü :
Unutmak veya uyumak dışında bir
sebeple kılınmayan bir namazın kazası olmadığına dair, Rasululla h
(sallallah u aleyhi ve sellem) buyurduki : “Her kim sabah namazını
kılarsa o Allah’ın zimmetind edir. Allah zimmetini n terk
olunmasından dolayı sizden hiçbir şey talep etmez. Muhakkak olan şu ki
Allah her kimi sorumlu tutarsa ona mutlaka yetişir, sonra da onu
cehennem ateşine yüzü üzere yatırır.” Yine Rasululla h (sallallah u
aleyhi ve sellem)” uykuda iken namazı kaçırmada bir taksirat (günah
olan kusur) yoktur. Taksirat diğer bir namaz vakti girene kadar
namazını kılmayan kimse üzerine vardır,” buyurmakt adır. Namazı terk
etmenin bir keffâreti olsaydı, bu şeriatın sahibi onu da, elbette haber
verirdi.

Beşincisi :
İbadetlerde asıl olan
taabbudîliktir. Yani bir ibadet Allah’ın istediği ve Rasulünün öğrettiği
şekilde yapılır. İnsanların kendi varsayımlarıyla icad ettikleri,
kasten terkedile n namazın kazası merduttur, kabul olunmaz.

KEFFÂRETİ OLMAYAN GÜNAHLARDAN TÖVBE EDİLİR VE AFFI UMULUR :


Bir zamanlar üzerine farz olan namazları kılmayan kimseler bu
günahlarından dolayı, samimi olarak ve Rasululla h’ın (sallallah u
aleyhi ve sellem) “Kim bir günahına tövbe ederse, o günahı işlememiş
gibidir.”sözüne güvenerek Allah’a tövbe etmeli, bundan sonraki farz
namazlarını aksatmada n kılmalıdır. Sünnet namazlarını da hem sevabına
kavuşmak, hem de kılmadığı namazlara keffaret olsun diye kılmalıdır.
İslamı kabul edip iman etmek nasıl ki kendinden önceki günahları
silerse nasûh olan tevbe de kendinden önceki günahları yok eder. Bu
hususlard a radyo ve TV.lerde şarlatanlık yapanlara da aldırmamalı,
dinini Allah’ın Kitabından, Peygamber inin sahih sünnetinden
öğrenmelidir. Dünya, ahirete nisbetle bir yolcunun, bir ağaç gölgesinde
eyleşmesi gibidir. Bu kısa dünya hayatı için yaptığımız talebeliği,
çıraklığı ahiretimi z için de yapmalıyız. Ebedi rahatımızı ise,
bidatçılara ve dinimizi, TV.lere meze yapanlara emanet etmemeliy iz.

Müslim (684/315-316) Müslim (684/314-315-316) Buhari (597 ter.648) Ebu
Avane (1/385) Ebu Davud (442) Nesai (614) Tirmizi (178) Darimi (1/280)
İbn-i Mace (696) İbn-i Huzeyme (991) İbn-i Hibban (1556) Beyhaki
(2/218) Begavi (394) Ahmed (3/100) Albani (6571 S.Cami)




Buhari
(ter. (648) Ebu Dâvud (1273) Nesai (463-464-465-466) Müslim
(627/202-203) Bakara Suresi (Ayet 239) Nisa Suresi (Ayet 101-103)
Darimi ( salat 186 ter. 1532) Müsned (3/25,49,67,68) İbn-i Huzeyme
(2/88-89) Er-Risale (ter. 512 ) Bakara Suresi (Ayet 239) Nisa Suresi
(Ayet 101-103) Buhari (4131 ter. 3862) Müslim (841/309) Ebu Davud
(1239) Nesai (1535-1552) Tirmizi (566) Darimi (1/357) Malik (1/183)
İbn-i Huzeyme (1360) Beyhaki (3/253) Müslim (656/262-261) Müslim
(681/311) Ebu Davud (437) Nesai (615) Tirmizi (177) İbn-i Mace (698)
İbn-i Huzeyme ((989) İbn-i Hibban (1460) Abdürrezzak (2240) Darekutni
(1/386) Beyhaki (1/376) Ahmed (5/298) Bakara Suresi (Ayet 32) Tirmizi
(salat 132/179) Nesai (mevakit 55, 1/297-298)



----------------------



Selefin büyük alimleri (sahabeden
Hz. Ömer, oğlu Abdullah, Sa'd b. Ebî Vakkas, İbn Mes'ud, Selman Fârisî
ve tâbiundan el-Kasım b. Muhammed, Muhammed b. Sîrin, Mutarraf b.
Abdillah, Ömer b. Abdilaziz, Budeyl b. Meysere ve Sâlim b. Ebi'l-Ca'd
ile Dâvud ez-Zâhîri, İbn Hazm ve İbn Ruşd gibi Zâhiri mezhebi muctehid
ve fakihleri )
unutarak veya herhangi bir özür sebebiyle olmayıpta, kasden terkedilen (vakti geçen) namazın kazası olmaz demektedir.

(Aynî,
Umdetu'l-kari, 2/602, İst., 1308; ibn Hazm, el-Muhallâ, 1/238, Beyrut,
1352; Şevkânî, es-Seylu'l-cerrâr, 1/289, Beyrut, 1405/1985; Tecrid
Tercemesi, 2/538-539.)


Kasıtlı olarak bile bile vakti geçiren , ezanı duyduğu halde namazı (gün , ay, yıllarca ) kılmayan kimsenin namazı kaza etmesi gerekmez. Çünkü böyle bir uygulama ne Kur'an'da ne Sünnette mevcuttur.
Böyle kimselere düşen Allah'tan (c.c.) avf dileyip tevbe istiğfarda bulunmaktır. Ayrıca
şu hadis-i şerifte bildirildiği üzere kaza namazı olarak kılınıp "kaza
namazı yoktur" diyenlerce bile nafile sayılacağı malumdur . Nafile
namazda olsa eksik namazların yerine tamamlanacağı anlaşılmaktadır :


Hadis-i
şerif, kısmen değişik senet ve lafızlarla, Buhari ve Muslim dışında
bütün Kutub-i Sitte' de, ayrıca Ahmed b. Hanbel'in Musned'i, Dârimî'nin
Sünen'i ve Hâkim'in Mustedrek'inde rivâyet edilmektedir ki anlamı
şöyledir :


"Kıyamet
günü, müslüman kulun ilk hesaba çekileceği şey, farz namazdır. Eğer
bunu tam kılmışsa, mesele yok. Aksi takdirde meleklere :

-Bakınız onun nafile namazları var mı?, denilir.
Eğer nafilesi varsa, farz namazları nafilelerinden ikmal edilir. Sonra diğer farz ameller için de bunun gibi yapılır."
(Ebû
Davud, es-Sünen, 1/200 (Salat, 145, No: 8(i4), Kahire, 1371/ 1952;
Tirmizi el-Camiu's-sahih, 2/270 (Salat, 188, No: 413), Kahire, 1356/
1937; Nesâî, es-Sünen, 1/232 (Salat, 9) Kahire 1312; İbn Mâce, es-
Sünen, 1/458 (İkame, 202, No: 1425), Kahire, 1372/1952; Darimî, es-
Sünen, 1/313, (Salat, 91) Mısır, 1349; Hâkim, el-Mustedrek, 1/394
(No:966), Beyrut, 1411/1990.)


Hadis şarihleri, ikmal keyfiyetinin hadis-i şerifin zahiri manasına da uygun olarak, "kılınmamış farz namazların nafilelerle tamamlanacağı"
şeklinde olmasını da "eda edilmiş olan farz namazlardaki âdâb, sünnet,
huşu, dua ve zikirlerle ilgili noksanlarının ikmâli" şeklinde olmasını
da ihtimal olarak zikrediyorlar.

Ebu Bekr İbnu'l-Arabî, "Arîzatu'l-ahvezî" adlı Tirmizi şerhinde, "bana
göre, edâ edilmeyen farzların nafilelerle tamamlanması ihtimali, daha
açıktır; çünkü hadisin devamında diğer farz ameller için de, bunun gibi
yapılır, ifadesi bunu göstermektedir
..." demektedir.
(2/207,
Kahire (Matbaatu’1-Mısrıyye), 1350/1951; Azimabâdî, Avnu'l-mâbûd,
2/116, Delhi, 1322; Seharenfûri, Bezlul-mechûd, 5/136; Mahmud Muhammed
es-Subkî, el-Menhelu'l-azbi'l-mevrûd, 5/311, Mısır, 1394; Suyûtî,
Zehru'r-ruba ale'l-Mucteba, 1/233 (Sünen-i Nesâî ile birlikte);
Haşiyetu's-Sindi ala Şerhi'n-Nesâî Lis's-Suyûtû, 1/232-233 (Sûnen-i
Nesaî ile birlikte); Beğavî, Şerhu's-Sünne, 4/159, Dimaşk
1390-1400/1970-1980; Haydar Hatiboğlu, Sünen-i İbn Mâce Tercemesi ve
Şerhi, 4/248. İst., 1983)



ALINTI
EN_NİSA
EN_NİSA
Forum Sahibi
Forum Sahibi

Aktiflik :
KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ Left_bar_bleue999 / 999999 / 999KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLMAZ Right_bar_bleue


Mesaj Sayısı : 862
Puan : 2627
Kayıt tarihi : 31/03/12

http://ennisa.forum-express.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz