En son konular
İbn Mesud ve Tefsir İlmindeki Yeri (indir)
Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum :: EDEBİYAT BÖLÜMÜ :: Kitap Bölümü :: İslami Kitaplar
1 sayfadaki 1 sayfası
İbn Mesud ve Tefsir İlmindeki Yeri (indir)
İbn Mesud ve Tefsir İlmindeki Yeri
Abdullah b. Mes'ûd, tefsir sahasında Abdullah b. Abbas'dan sonra ilk
şahsiyet olarak karşımıza çıkar. Böyle, önemli bir kimsenin hayatı ve
tefsir ilmindeki yeri, bu güne kadar ele alınıp incelenmiş değildir. Bu
bakımdan, konunun işlenmesi ve sahabenin büyüklerinden olan Abdullah'ın
tekirle ilgili görüşlerinin açığa çıkarılmasının bize bu sahada yen,i
bilgiler vereceği muhakkaktır. Çalışmalarımızda, Abdullah b. Mes'ûd'un,
ayeti kerimelerin tefsiri hakkındaki görüşlerini -tesbit etmek için
Taberî tefsirini esas kabul ettik. Bu sebeple de mezkûr tefsiri başından
sonuna kadar inceliyerek Abdullah b. Mes-ûd'la ilgili bütün tefsir
rivayetlerini çıkardık.
Bu tefsiri esas kabul edişimizin birçok
sebepleri vardır. Her şeyden önee Taberî tefsiri, nakli tefsirle il
gilenenlerin müracaat edecekleri en geniş kaynak sayıhr.Bu bakımdan
Taberî, büyük değer kazanmıştır. Ayrıca Taberî'nin rivayetler arasında
tercihler yaparak bir kısmım diğerleri üzerine takdim etmesi, tefsirini
daha önemli bir seviyeye yükseltmiştir. Bunlarla beraber i'rab ve
istinbatlara da yer ren Taberî, bu tefsiriyle birçoklarını gerilerde
bırakmış bulunmakta dır. tefsir, müslümanlar arasında olduğu gibi batılı
ilim adamları arasında da takdir görmüştür.
Hattâ Alman,
müsteşriklerinden Theodor Nöldeke, bu tefsirin bazı kısımlarını görünce
1860 senesinde, «Eğer bu tefsir elimizde olsaydı sonradan yapılan
tefsirlerin hiçbirine ihtiyaç duymazdık» demiştir. Şu halde en
-Nevevî'nin de belirttiği gibi, Taberî tefsiri saviyesinde bir tefsir
yapılmış değildir. Bizim, daha başka çeşitli meziyetlere de sahip
bulunan Taberî tefsirini esas ittihaz etmemiz işte bunlardan ileri
gelmektedir. Çalışmalarım esnasında benden her türlü yardımlarını
esirgemiyen muhterem hocam Prof. M. Tayyib Okiç, Doç. Dr. Tâl'ât
Koçyiğit Doç Dr. İsmail Cerrahoğlu ve Bağdat Üniversitesi İlahiyat
Fakültesinde Öğrenci iken tefsir hocamız olan Mısırlı Muhammed Hüseyin
ez - Zehebî'ye teşekkürü bir borç bilirim. Hüseyin Küçükkalay
http://www.darulkitap.com/kitaplar/kuran/imesudvetefsir.rar
Abdullah b. Mes'ûd, tefsir sahasında Abdullah b. Abbas'dan sonra ilk
şahsiyet olarak karşımıza çıkar. Böyle, önemli bir kimsenin hayatı ve
tefsir ilmindeki yeri, bu güne kadar ele alınıp incelenmiş değildir. Bu
bakımdan, konunun işlenmesi ve sahabenin büyüklerinden olan Abdullah'ın
tekirle ilgili görüşlerinin açığa çıkarılmasının bize bu sahada yen,i
bilgiler vereceği muhakkaktır. Çalışmalarımızda, Abdullah b. Mes'ûd'un,
ayeti kerimelerin tefsiri hakkındaki görüşlerini -tesbit etmek için
Taberî tefsirini esas kabul ettik. Bu sebeple de mezkûr tefsiri başından
sonuna kadar inceliyerek Abdullah b. Mes-ûd'la ilgili bütün tefsir
rivayetlerini çıkardık.
Bu tefsiri esas kabul edişimizin birçok
sebepleri vardır. Her şeyden önee Taberî tefsiri, nakli tefsirle il
gilenenlerin müracaat edecekleri en geniş kaynak sayıhr.Bu bakımdan
Taberî, büyük değer kazanmıştır. Ayrıca Taberî'nin rivayetler arasında
tercihler yaparak bir kısmım diğerleri üzerine takdim etmesi, tefsirini
daha önemli bir seviyeye yükseltmiştir. Bunlarla beraber i'rab ve
istinbatlara da yer ren Taberî, bu tefsiriyle birçoklarını gerilerde
bırakmış bulunmakta dır. tefsir, müslümanlar arasında olduğu gibi batılı
ilim adamları arasında da takdir görmüştür.
Hattâ Alman,
müsteşriklerinden Theodor Nöldeke, bu tefsirin bazı kısımlarını görünce
1860 senesinde, «Eğer bu tefsir elimizde olsaydı sonradan yapılan
tefsirlerin hiçbirine ihtiyaç duymazdık» demiştir. Şu halde en
-Nevevî'nin de belirttiği gibi, Taberî tefsiri saviyesinde bir tefsir
yapılmış değildir. Bizim, daha başka çeşitli meziyetlere de sahip
bulunan Taberî tefsirini esas ittihaz etmemiz işte bunlardan ileri
gelmektedir. Çalışmalarım esnasında benden her türlü yardımlarını
esirgemiyen muhterem hocam Prof. M. Tayyib Okiç, Doç. Dr. Tâl'ât
Koçyiğit Doç Dr. İsmail Cerrahoğlu ve Bağdat Üniversitesi İlahiyat
Fakültesinde Öğrenci iken tefsir hocamız olan Mısırlı Muhammed Hüseyin
ez - Zehebî'ye teşekkürü bir borç bilirim. Hüseyin Küçükkalay
http://www.darulkitap.com/kitaplar/kuran/imesudvetefsir.rar
Similar topics
» KONAK YERİ
» Hadis Kitabı Mu'cemü's-Sağir (indir)
» Kadının çalışmasının dinimizde yeri nedir?
» DUA OKU VE DİNLE (indir)
» YEMEK KİTABI İNDİR
» Hadis Kitabı Mu'cemü's-Sağir (indir)
» Kadının çalışmasının dinimizde yeri nedir?
» DUA OKU VE DİNLE (indir)
» YEMEK KİTABI İNDİR
Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum :: EDEBİYAT BÖLÜMÜ :: Kitap Bölümü :: İslami Kitaplar
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
C.tesi Nis. 09, 2016 5:48 pm tarafından EN_NİSA
» selamun aleykum
Perş. Eyl. 10, 2015 10:52 am tarafından EN_NİSA
» Soru kandillerde oruç tutuyorum.......?
Ptsi Haz. 15, 2015 1:26 am tarafından EN_NİSA
» Kadir Gecesinin Fazileti
Cuma Haz. 12, 2015 5:52 pm tarafından EN_NİSA
» Yolcunun Oruç Tutmamasının Caizliği
Cuma Haz. 12, 2015 9:13 am tarafından EN_NİSA
» Ölünün Oruç Borcunu Velisinin Kaza Etmesi
Cuma Haz. 12, 2015 8:52 am tarafından EN_NİSA
» Ramazan Borcunun Kazası
Cuma Haz. 12, 2015 8:48 am tarafından EN_NİSA
» Oruçlunun Tedavi İçin Hacamat Yaptırması
Cuma Haz. 12, 2015 8:34 am tarafından EN_NİSA
» Oruçlunun Cünüp Olarak Sabahlaması
Perş. Haz. 11, 2015 10:34 am tarafından EN_NİSA
» Orucu unutarak bozan kimse ne yapmalıdır?
Perş. Haz. 11, 2015 10:25 am tarafından EN_NİSA
» İftarda Acele Etmenin Fazileti
Perş. Haz. 11, 2015 10:16 am tarafından EN_NİSA
» Sahur Yemenin ve Onu Geciktirmenin Fazileti
Perş. Haz. 11, 2015 10:14 am tarafından EN_NİSA
» Oruçlu Ne Zaman İftar Eder
Perş. Haz. 11, 2015 10:10 am tarafından EN_NİSA
» Oruca Ne Zaman Başlanacağı
Perş. Haz. 11, 2015 10:05 am tarafından EN_NİSA
» Ramazan Hilalinin Görülmesiyle Oruca Başlanır Şevval Hilalinin Görülmesiyle Bayram Yapılır
Perş. Haz. 11, 2015 9:59 am tarafından EN_NİSA