Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..




Join the forum, it's quick and easy

Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..


Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
En son konular
» Kocası çoğu Zaman Namaz Kılmayan Bir Kadının Kocasıyla Olan Durumu Zinâ Sayılır Mı?
İbadetin Manası EmptyC.tesi Nis. 09, 2016 5:48 pm tarafından EN_NİSA

» selamun aleykum
İbadetin Manası EmptyPerş. Eyl. 10, 2015 10:52 am tarafından EN_NİSA

» Soru kandillerde oruç tutuyorum.......?
İbadetin Manası EmptyPtsi Haz. 15, 2015 1:26 am tarafından EN_NİSA

»  Kadir Gecesinin Fazileti
İbadetin Manası EmptyCuma Haz. 12, 2015 5:52 pm tarafından EN_NİSA

» Yolcunun Oruç Tutmamasının Caizliği
İbadetin Manası EmptyCuma Haz. 12, 2015 9:13 am tarafından EN_NİSA

» Ölünün Oruç Borcunu Velisinin Kaza Etmesi
İbadetin Manası EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:52 am tarafından EN_NİSA

» Ramazan Borcunun Kazası
İbadetin Manası EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:48 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Tedavi İçin Hacamat Yaptırması
İbadetin Manası EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:34 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Cünüp Olarak Sabahlaması
İbadetin Manası EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:34 am tarafından EN_NİSA

» Orucu unutarak bozan kimse ne yapmalıdır?
İbadetin Manası EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:25 am tarafından EN_NİSA

» İftarda Acele Etmenin Fazileti
İbadetin Manası EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:16 am tarafından EN_NİSA

» Sahur Yemenin ve Onu Geciktirmenin Fazileti
İbadetin Manası EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:14 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlu Ne Zaman İftar Eder
İbadetin Manası EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:10 am tarafından EN_NİSA

» Oruca Ne Zaman Başlanacağı
İbadetin Manası EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:05 am tarafından EN_NİSA

»  Ramazan Hilalinin Görülmesiyle Oruca Başlanır Şevval Hilalinin Görülmesiyle Bayram Yapılır
İbadetin Manası EmptyPerş. Haz. 11, 2015 9:59 am tarafından EN_NİSA


İbadetin Manası

Aşağa gitmek

İbadetin Manası Empty İbadetin Manası

Mesaj tarafından EN_NİSA C.tesi Nis. 21, 2012 3:37 am

Allah’a iman eden bir mü’min, emanetin gereğini yapabilmek için, bunu
yerine getirebilmenin yolunu ve kurallarını bildiren İslam’a itaat eder.
İşte bu itaate ibadet denir. Bütün peygamberler insanları Allah’a
ibadet etmeye, dolayısıyla müslüman olmaya davet etmişlerdir. İbadet;
imanın yaşanmış, pratize edilmiş halidir.


İbadet kavramının içerisine giren ibadet türleri yalnız Allah’a yapılır.
Ne Allah’a yakın bir melek, ne bir peygamber, nede bunlardan başka
herhangi bir şeye ibadet yapılır. İbadet türlerinden birini mahluk için
yapan bir kimseden daha sapık, daha zalim kim olabilir.


İbadet çeşitlerinden herhangi birisini Allah’tan başkasına yapmak
örneğin; ölülerden veya Salih kimselerden yardım istemek, onlardan
korkmak, onların kendisine herhangi bir zarar veya fayda
sağlayabileceğine inanmak veya bir felaket anında ölü bir kimseyi
yardımına çağırmak büyük şirklerdendir. İnsanı İslam dininden çıkaran
büyük küfürdür.


Allah (c.c) şöyle buyuruyor:


“Allah’la beraber delili olmadığı halde Allah’a eş koşanların hesabını
Rabbin görecektir. Allah Kafirleri kurtuluşa erdirmez.” (Mü’minun: 117)


Bu ayeti okuduktan sonra, ibadet türlerinden birini mahluk için yapan bir kimseden daha sapık, daha zalim kim olabilir?


Allah (c.c) şöyle buyuruyor:


“Allah’a ibadet edin. O’na hiçbir şeyi ortak koşmayın.” (Nisa: 36)


Allah (c.c) kendisine ibadet edilmesini emrettikten sonra bu ayette
kendisine ibadette ortak koşulmasını yasaklıyor. Çünkü Allah’a ortak
koşulduğunda Allah’a ibadet edilse bile bu ibadet geçersiz olur.


Allah’u Teala şöyle buyuruyor:


“Eğer Allah’a şirk (ortak) koşsalardı yaptıkları boşa giderdi.” (En’am: 88)


“De ki: Allah’tan başkasına ibadet etmemi mi bana emrediyorsunuz ey
cahiller?” “Sana ve senden öncekilere şöyle vahyedildi: “Andolsun ki
eğer (Allah’a) ortak koşarsan amelin boşa çıkar ve ziyana uğrayanlardan
olursun.” (Zümer: 64-65)


“Allah, kendisine ortak (şirk) koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka
günahları dilediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a şirk koşarsa derin
bir sapıklığa sapmıştır.” (Nisa: 116
)


“...Kim Allah’a ortak koşarsa, muhakkak ki Allah ona cenneti haram eder,
varacağı yer ateştir. Zulmedenlerin yardımcıları yoktur.” (Maide: 72)



Her kim Allah (c.c)’ın emirlerine itaat eder, boyun eğer fakat O’nun bu
emirlerini sevmezse işte bu kimse Allah (c.c)’ın hükümlerini sevmeyen
bir münafıktır. Her kim de Allah (c.c)’ın emirlerine itaat etmediği,
O’nun şeriatine ve hükümlerine zahiren boyun eğmediği halde Allah
(c.c)’ı sevdiğini iddia ederse, o ancak yalancı bir zındıktır.


Allah (c.c) şöyle buyuruyor:


“(Ey Muhammed!) De ki: “Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin.” (Ali İmran: 31)


İbni Kesir bu ayet hakkında şöyle dedi:


“Bu ayet, Allah (c.c)’ı sevdiğini iddia etmesine rağmen Muhammed
(a.s)’in gösterdiği yola tabi olmayan kimsenin yalancı olduğunu
göstermektedir. Bu kimse, Allah (c.c)’ı sevdiğini iddia etmekle
birlikte, Muhammed (a.s)’in şeriatine, nebinin dinine bütün söz ve
hareketleriyle uymadıkça iddiasında yalancıdır.” (İbni Kesir Tefsiri c: 1
s: 366)


Bu açıklamalardan, hayatı bütünüyle kapsayan her şeyin ibadet olduğu
anlaşılmaktadır. Allah (c.c)’ı razı eden, kendisiyle Allah (c.c)’a
yaklaşılan her söz, her amel veya inanç ibadet hükmünü alır.



Muhakkakki, bir kuldan sadece Allah (c.c)’a ibadet etmesi
istenildiğinde, öncelikle ondan, ibadetin kapsamlı ve genel manası
istenir. Bu; kulun, rükuda, secdede, boyun eğmekte, oruçta, hacda,
adakta, sevgide, buğuzda, cihadda, fedakarlıkta, korkuda, tevekkülde,
duada, ümitte, hüküm ve muhakemede ve bunlar gibi farz ve müstehap olan
diğer bütün amellerde sadece Allah (c.c)’a ibadet etmesi demektir. Allah
(c.c)’ın şu sözü bu meseleyi en güzel şekilde ifade etmektedir:


Allah (c.c) şöyle buyuruyor:


“Andolsun ki her topluluğa rasul gönderdik. Allah’a ibadet etmelerini ve
tağuttan sakınmalarını emrettik. Allah, onlardan kimine hidayet etti ve
onlardan kiminin üzerine de sapıklık hak oldu. Yeryüzünde gezin de
yalanlayanların sonunun nasıl olduğuna bir bakın!” (Nahl: 36)


İbni Kayyım bu ayet hakkında şöyle dedi:


“Allah (c.c), bu ayette cinleri ve insanları sadece kendisine ibadet
etsinler diye yarattığını haber veriyor. İşte bu sebeble onlara rasuller
göndermiş ve kitaplar indirmiştir. Zira onlar, bu gayeyle
yaratılmıştır.” (Bedaiu’t Tefsir c: 4 s: 248)


Aynı şekilde Allah (c.c)’ın şu sözü de bu manayı ifade etmektedir:


“De ki: Namazım, kestiğim kurban, hayatım ve ölümüm Alemlerin Rabbi olan
Allah içindir. O’nun hiçbir ortağı yoktur. Müslümanların ilki olarak
bununla emrolundum.” (En’am: 162-163)


İbni Cevzi bu ayetin tefsirinde şöyle dedi:


“Ayetin manası şöyledir: İbrahim (a.s) müşriklere şunu haber verdi:
“Yaptığım işlerin hepsi, hayatımla ilgili herşey sadece Allah (c.c)
içindir, O’ndan başkası için değil... Siz ise bu konularda O’na şirk
koşuyor ve amellerinizi Allah’tan başkası için yapıyorsunuz.” (Zad’ul
Mesir c: 3 s: 161)



Namaz, zekat, oruç, hac gibi ameller nasıl sadece Allah (c.c)’a
yapılıyorsa, hayatın değişik meseleleriyle ilgili diğer ameller de
sadece Allah (c.c)’a yapılmalıdır. Hatta ölüm bile... Kulun ölümü,
zamanımızda adeta putlaştırılmış olan vatan, bayrak veya kafir bir lider
için değil, yalnızca Allah (c.c) için olmalıdır.



İslam dininde ibadet; insanların anladığı gibi sadece namaz kılmak, oruç
tutmak, haccetmek değildir. Daha geniş bir mana ihtiva eder. Allah
(c.c)’ın şu sözü, bu meseleyi net bir şekilde ifade etmektedir:


“Oysa onlar doğruya yönelip her türlü şirkten temizlenmiş olarak yalnız
Allah’a ibadet etmek, namazı kılmak ve zekatı vermekle emrolunmuşlardı.
İşte bu, dosdoğru dindir!” (Beyyine: 5)


Bu ayetteki Allah (c.c)’a ibadet emri, bütün ibadetleri içine
almaktadır. Allah (c.c)’ın, ayette namaz ve zekatı ayrıca bildirmesinin
sebebi, bu ibadetlerin öneminden dolayıdır.


Rasulullah (s.a.v)’in şu sözü bu ayetin ifade ettiği manayı desteklemektedir:


“İslam beş şey üzerine bina edildi: Sadece Allah (c.c)’a ibadet etmek ve
O’ndan başkasını reddetmek, namaz kılmak, zekat vermek, beyti haccetmek
ve Ramazan orucunu tutmak.” (Müslim
)


Ayet ve hadiste namaz, oruç, zekat ve hac emirlerinin ayrıca
zikredilmesi, bunlardan önce zikredilen ibadet emrinin tekrarı değil, bu
ibadetlerin önemini bildirmek içindir.



İbadetin sadece namaz, zekat, hac ve oruçtan ibaret olmadığını, daha
geniş manayı ihtiva ettiğini gösteren bir çok delil vardır. Zaman
geçtikçe kafir laik sistemler ve tağutların yardımcısı menfaat perest
hocalar, sürekli ve yoğun bir şekilde insanları bu dinden saptırma ve
cahilleştirme planları, faaliyetleri yaptılar. İnsanları saptırmak ve
onlara tağuti sistemlerin meşruluğunu kabul ettirmek için, bu sahte
hocalara; profesör, doktor, alim, allame gibi sıfatlar verilerek dindeki
mevkilerinin çok üstün olduğu imajı verildi. İşte bu hocalar
(belamlar), bir çok şer’i terimin manasını daraltarak şeriattaki gerçek
manalarını anlaşılmaz hale getirdiler. Saptırdıkları şer’i terimlerden
bir tanesi de ibadet kelimesidir. İbadet kelimesi daha geniş manayı
ihtiva etmesine rağmen, sadece mescidlerde yapılan bir takım amellerle
sınırlandırdılar.



İbadet, günümüz insanlarının çoğunun anladığı gibi sadece Allah’a namaz
kılmak, oruç tutmak, zekat vermek, haccetmekten ibaret değildir, ibadet,
sadece Allah ile kul arasında olan, hayatın diğer sosyal, siyasal,
ekonomik yönlerine karışmayan birşey de değildir. Zamanımızda öyle
insanlar türemiştir ki namaz, zekat, oruç, hac gibi ibadetleri Allah’ın
hükmüne göre yaparlar. Fakat siyasi, sosyal, iktisadi konulardaki bütün
muamelelerini Kur’an ve sünnetin hükmüne göre değil, insanlann
koydukları hükümlere göre düzenlerler. Hiç çekinmeden Allah’ın hükmüyle
hükmetmeyen tağutların mahkemesine başvururlar. Allah’a rağmen kanun
koyan teşri meclisleri kurarlar.


Böyle kimselerden birisine:


“Niçin bu konularda Allah (c.c)’tan başkasına ibadet ediyorsun?” diye
bir soru yöneltilse, bu soruya karşılık size şaşkın bir vaziyette
cahilce; dini siyasete karıştırma, dinle alakası olmayan şeyleri dine
sokma ithamı yaparak cevab verir. Görülüyor ki, insanların ibadet
konusunda cehaletleri çok büyüktür.

Bu sebeple ibadetin ne demek
olduğunu, hangi konularda Allah (c.c)’tan başkalarına ibadet
ettiklerini, Allah (c.c)’la beraber ibadet ettikleri mahlukun kim ve
neler olduğunu, ibadeti yalnızca Allah (c.c)’a yapmaları ve şirk
koşmamaları gerektiğini, Allah’a nasıl ibadet edeceklerini onlara
anlatalım ki, bu konuda cehaletlerini gidermiş ve hakkı ortaya koymuş
olalım. Unutmayalım ki Allah kendisine şirk koşanı asla affetmeyecektir.
Onun için ölmeden önce bu fırsatı iyi değerlendirip yalnızca Allah’a
ibadet edelim ve O’na hiçbir şeyi şirk (ortak) koşmayalım. O’na nasıl
kulluk yapacağımızı yine O’ndan öğrenelim.


Allah (c.c) şöyle buyuruyor:


“Ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet (itaat-kulluk) etsinler diye yarattım.” (Zariyat: 56)


Bu ayetten anlaşılıyor ki, insanların ve cinlerin yaratılış gayesi;


Yalnızca Allah’a ibadet etmek ve O’na hiçbir şeyi ortak koşmamak.


O halde, varlık sebebimiz olan ibadet nedir, kapsadığı manalar nelerdir? Şimdi bunun üzerinde durmalıyız.



İbadet lügatte; itaat etmek, boyun eğmek ve küçüklüğünü kabul etmek demektir.


İbâdet kelimesi, “abede” fiilinin masdarı olup “itaat etmek, boyun
eğmek, tevâzu göstermek, bağlanmak ve hizmet etmek” anlamlarına gelir.


İbâdet kelimesinin türediği “abd” kökü, şu anlamlara gelir:


a- Hürün karşıtı olan köle,


b- Boyun eğmek ve itaat etmek,


c- Kulluk etmek, ilâh tanımak,


d- Bir şeye bağlanıp, ondan ayrılmamak.


Bu açıklamalardan anlaşılacağı üzere ibadet kelimesinin ifade ettiği esas manalar;


“Kişinin yüksek ve üstün birine karşı baş eğmesi, itaat etmesi, kendi
hürriyetinden ferâgat ederek onun karşısında her türlü isyanı terk
etmesi, tam bir bağlılıkla ona boyun eğmesidir.” İşte bu durum, kulluk
ve itaattir. İbâdet, itaat etmenin bir çeşididir. Bu itaata müstahak
olan da, hiç şüphesiz gerçek ma’bud olan Allah’tır. Çok ibâdet edene
âbid; kendisine ibâdet edilene de ma’bûd denir.



İbadetin Şer’i manası ise; Allah’ın sevdiği, emrettiği, kabul ettiği ve
razı olduğu bütün gizli, açık amel ve sözlerdir. Bunlardan bazıları;


Ummak,


Umut etmek(rağbet etmek),


Gönülden saygı göstermek,


Sığınmak,


Yönelmek,


İtaat etmek,


Muhakeme olmak,


Dua etmek,


yardım İstemek (istiane, istigase),


Kurban kesmek,


Adak adamak,


Korkmak,


Sevmek ve Buğzetmek (dostluk ve düşmanlık),


Tevekkül etmek.



-------------
ALINTI

EN_NİSA
EN_NİSA
Forum Sahibi
Forum Sahibi

Aktiflik :
İbadetin Manası Left_bar_bleue999 / 999999 / 999İbadetin Manası Right_bar_bleue


Mesaj Sayısı : 862
Puan : 2627
Kayıt tarihi : 31/03/12

http://ennisa.forum-express.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz