En son konular
Kadınlar için kaş almak, kaşları yolmak, yüzdeki kılları gidermek, kaşların arasında ve kenarlarında biten kılları almak caiz midir?
Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum :: İslami Soru/Cevap Bölümü :: Mahrem konularla ilgili Sorular
1 sayfadaki 1 sayfası
Kadınlar için kaş almak, kaşları yolmak, yüzdeki kılları gidermek, kaşların arasında ve kenarlarında biten kılları almak caiz midir?
Soru
Kadınlar için kaş almak,
kaşları yolmak, yüzdeki kılları gidermek, kaşların arasında ve
kenarlarında biten kılları almak caiz midir?
Cevap
Değerli kardeşimiz;
Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır.
Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve
tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve
güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı
olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.
Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut
durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan
bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet altına sokabilir.
Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri
şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana,
cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini
inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın
yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış
olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.
Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten
kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin,
tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik
kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer
aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise
bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur
görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde
de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.
Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:
– Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen
sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması
câizdir.
"İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple
(eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!
Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya
benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır." ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s.
370)
Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma
getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma
hikmeti de vardır bunda.
Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:
"Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır.
Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin
gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal
kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz
görülmemiştir." (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)
Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi,
kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli
meşgul etmiştir. Hz. Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir
hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin."
(Buhari, 'Libas', 84; Müslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu
ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma
konusu olmuştur.
Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun
izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık
tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj
yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı)
alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için,
yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile
ilgilidir.
Malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak
değerlendirdiğinden hiçbir şekilde caiz görmemekte veya mekruh
saymaktadır.
Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık
veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü
çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de,
başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı
kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha
doğrudur.
İnsan, Allah'a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb'inin kendisine emanet
ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık
vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah'ın (cc)
yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan
saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne
aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce
Allah'a olan sevgisinin ifadesidir.
Sorularla Islamiyet
Kadınlar için kaş almak,
kaşları yolmak, yüzdeki kılları gidermek, kaşların arasında ve
kenarlarında biten kılları almak caiz midir?
Cevap
Değerli kardeşimiz;
Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır.
Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve
tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve
güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı
olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.
Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut
durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan
bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet altına sokabilir.
Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri
şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana,
cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini
inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın
yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış
olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.
Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten
kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin,
tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik
kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer
aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise
bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur
görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde
de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.
Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:
– Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen
sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması
câizdir.
"İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple
(eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!
Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya
benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır." ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s.
370)
Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma
getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma
hikmeti de vardır bunda.
Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:
"Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır.
Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin
gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal
kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz
görülmemiştir." (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)
Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi,
kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli
meşgul etmiştir. Hz. Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir
hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin."
(Buhari, 'Libas', 84; Müslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu
ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma
konusu olmuştur.
Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun
izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık
tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj
yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı)
alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için,
yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile
ilgilidir.
Malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak
değerlendirdiğinden hiçbir şekilde caiz görmemekte veya mekruh
saymaktadır.
Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık
veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü
çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de,
başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı
kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha
doğrudur.
İnsan, Allah'a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb'inin kendisine emanet
ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık
vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah'ın (cc)
yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan
saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne
aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce
Allah'a olan sevgisinin ifadesidir.
Sorularla Islamiyet
Similar topics
» Kadınlar ve Erkekleri n İnsan Saçından veya Başkasından Takma Saç takmasi caiz midir?
» Kadının çalışması caiz midir. Kocasının izni gerekli midir?
» TÜP BEBEK caiz midir?
» evde resim köpek bulundurmak caiz midir?
» KORKU İLE ÜMİT ARASINDA DUA
» Kadının çalışması caiz midir. Kocasının izni gerekli midir?
» TÜP BEBEK caiz midir?
» evde resim köpek bulundurmak caiz midir?
» KORKU İLE ÜMİT ARASINDA DUA
Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum :: İslami Soru/Cevap Bölümü :: Mahrem konularla ilgili Sorular
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
C.tesi Nis. 09, 2016 5:48 pm tarafından EN_NİSA
» selamun aleykum
Perş. Eyl. 10, 2015 10:52 am tarafından EN_NİSA
» Soru kandillerde oruç tutuyorum.......?
Ptsi Haz. 15, 2015 1:26 am tarafından EN_NİSA
» Kadir Gecesinin Fazileti
Cuma Haz. 12, 2015 5:52 pm tarafından EN_NİSA
» Yolcunun Oruç Tutmamasının Caizliği
Cuma Haz. 12, 2015 9:13 am tarafından EN_NİSA
» Ölünün Oruç Borcunu Velisinin Kaza Etmesi
Cuma Haz. 12, 2015 8:52 am tarafından EN_NİSA
» Ramazan Borcunun Kazası
Cuma Haz. 12, 2015 8:48 am tarafından EN_NİSA
» Oruçlunun Tedavi İçin Hacamat Yaptırması
Cuma Haz. 12, 2015 8:34 am tarafından EN_NİSA
» Oruçlunun Cünüp Olarak Sabahlaması
Perş. Haz. 11, 2015 10:34 am tarafından EN_NİSA
» Orucu unutarak bozan kimse ne yapmalıdır?
Perş. Haz. 11, 2015 10:25 am tarafından EN_NİSA
» İftarda Acele Etmenin Fazileti
Perş. Haz. 11, 2015 10:16 am tarafından EN_NİSA
» Sahur Yemenin ve Onu Geciktirmenin Fazileti
Perş. Haz. 11, 2015 10:14 am tarafından EN_NİSA
» Oruçlu Ne Zaman İftar Eder
Perş. Haz. 11, 2015 10:10 am tarafından EN_NİSA
» Oruca Ne Zaman Başlanacağı
Perş. Haz. 11, 2015 10:05 am tarafından EN_NİSA
» Ramazan Hilalinin Görülmesiyle Oruca Başlanır Şevval Hilalinin Görülmesiyle Bayram Yapılır
Perş. Haz. 11, 2015 9:59 am tarafından EN_NİSA