Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..




Join the forum, it's quick and easy

Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Essalamu Aleykum ve Rahmetullah ve Berekatu..

Bayan Kardeşlerimize Özel İslami paylaşım Sitemize Hoşgeldiniz..

Hayırlı Paylaşımlarda bulunmanız ve daha kaliteli Hizmetler için lütfen Üye olunuz..



En Nisa Forum ekibi..


Kur'an ve Sünnet Işığında Müslüman Hanımlara Özel İslami Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
En son konular
» Kocası çoğu Zaman Namaz Kılmayan Bir Kadının Kocasıyla Olan Durumu Zinâ Sayılır Mı?
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyC.tesi Nis. 09, 2016 5:48 pm tarafından EN_NİSA

» selamun aleykum
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyPerş. Eyl. 10, 2015 10:52 am tarafından EN_NİSA

» Soru kandillerde oruç tutuyorum.......?
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyPtsi Haz. 15, 2015 1:26 am tarafından EN_NİSA

»  Kadir Gecesinin Fazileti
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyCuma Haz. 12, 2015 5:52 pm tarafından EN_NİSA

» Yolcunun Oruç Tutmamasının Caizliği
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyCuma Haz. 12, 2015 9:13 am tarafından EN_NİSA

» Ölünün Oruç Borcunu Velisinin Kaza Etmesi
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:52 am tarafından EN_NİSA

» Ramazan Borcunun Kazası
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:48 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Tedavi İçin Hacamat Yaptırması
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyCuma Haz. 12, 2015 8:34 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlunun Cünüp Olarak Sabahlaması
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:34 am tarafından EN_NİSA

» Orucu unutarak bozan kimse ne yapmalıdır?
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:25 am tarafından EN_NİSA

» İftarda Acele Etmenin Fazileti
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:16 am tarafından EN_NİSA

» Sahur Yemenin ve Onu Geciktirmenin Fazileti
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:14 am tarafından EN_NİSA

» Oruçlu Ne Zaman İftar Eder
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:10 am tarafından EN_NİSA

» Oruca Ne Zaman Başlanacağı
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyPerş. Haz. 11, 2015 10:05 am tarafından EN_NİSA

»  Ramazan Hilalinin Görülmesiyle Oruca Başlanır Şevval Hilalinin Görülmesiyle Bayram Yapılır
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu EmptyPerş. Haz. 11, 2015 9:59 am tarafından EN_NİSA


Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu

Aşağa gitmek

Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu Empty Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu

Mesaj tarafından EN_NİSA Perş. Nis. 12, 2012 3:24 am

Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu:


Müslüman
hanımın maruf ölçüler içerisinde kocasına itaat etmesi gerekir. Ebu
Hureyre’den şöyle dediği rivayet edilmiştir: Rasululla h sallallah u
aleyhi ve sellem buyurdu ki:
“Kadın beş vakit namazını kılar, namusunu korur, kocasına itaat ederse cennete istediği kapıdan girer.”

Yine Ebu Hureyre’den rivayete göre Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem şöyle
buyurmuştur:
“Kocası mukim iken onun
izni olmaksızın hiç bir kadının (nafile) oruç tutması da, onun izni
olmadığı kimseyi evine sokması da helal değildir.”


Yine Ebu Hureyre’den şöyle dediği rivayet olunmuştur: Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem buyurdu ki:
“Erkek
hanımını yatağa davet ettiği halde hanımı gelmez kocası da ona kızgın
olarak geceyi geçirirse sabaha kadar melekler ona lanet okur.


Buhari ve Müslim’deki bir rivayete göre de Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
“Nefsim
elinde olana yemin ederim ki, bir erkek hanımını yatağına davet
ettiği halde kadın onun bu davetini kabul etmeyecek olursa, mutlaka
semada bulunan (Allah), kocası ondan razı oluncaya kadar ona gazap
eder.”

Kocanın hanımı üzerindeki haklarından birisi de kadının evini koruyup
gözetmesi ve onun izni olmaksızın dışarıya oradan bir şey
çıkarmamasıdır. Peygamber sallallah u aleyhi ve sellem şöyle
buyurmuştur:


“Kadın kocasının evinde bir çobandır ve elinin altıdaki sürüden sorumludu r.”
Evin işlerini görmesi, kocasını rahatsız edecek ve o sebeple kendi
nefsi ve çocukları hakkında tehlikele re maruz kalacak şekilde
dışarıdan hizmetçi almaya onu muhtaç etmemesi de kocanın
haklarındandır.


Şeyhu’l-İslam İbn Teymiyye, Fetvalarında şunları söylemektedir:

“Yüce
Allah’ın: “İyi kadınlar, itaatli olan ve Allah’ın (kendileri ni)
koruması ile kendileri de gizli olanı koruyanla rdandır” (en-Nisa, 4/34)
buyruğu, gerekli hizmetler i yapmak, onunla birlikte yolculuk etmek,
kendisine yaklaşmasına imkan vermek ve buna benzer Rasululla h
sallallah u aleyhi ve sellem’in sünnetinin delâlet ettiği şekilde bir
uygulamad a bulunmak kabilinde n kadının, kocasına itaat etmesinin farz
olmasını gerektirm ektedir…”


Büyük ilim adamı İbnu’l-Kayyim Zadu’l-Meâd adlı eserinde şunları söylemektedir:
“Kadının
hizmetini öngören kimseler yüce Allah’ın bu kelamıyla onlara hitap
ettiği vakit bilinen marufun bu olduğunu delil gösterirler. Kadının
bolluk içerisinde yaşatılması, kocanın ona hizmet etmesi, süpürmesi,
buğday öğütmesi, hamur yoğurması, yıkaması, yatak sermesi ve evin
hizmetler ini görmesi ise maruf olmayan münker kabilinde ndir.

Yüce Allah ise şöyle buyurmakt adır:
“Kadınların üzerlerindeki haklar gibi kendileri nin de maruf şekilde hakları vardır” (el-Bakra, II/228)

“Erkekler kadınlar üzerine yöneticidirler” (en-Nisa, 4/34)

Eğer kadın kocasına hizmet etmeyecek olursa, aksine kocanın kendisi ona
hizmet ederse bu sefer kadın erkeğin yöneticisi olur… Yüce Allah’ın
kadının nafakasını, giyimini ve mesken ihtiyacını karşılamayı erkeğe
farz kılması, erkeğin kadından faydalanm ası, kadının hizmet etmesi ve
eşler arasında adeten cereyan eden şeyler karşılığındadır.

Aynı şekilde mutlak olan akitler örfe göre değerlendirilir. Örf ise
kadının hizmet etmesi ve evin iç hizmetler ini kendisini n yerine
getirmesi ni öngörmektedir… Bu hususta soylu yahut da daha aşağı
mertebede olan kadın, fakir ile zengin kadın arasında bir ayrım yapmak
doğru değildir. İşte dünyanın kadınlarının en şereflisi olan kadın
(Fatıma radıyallahu anha’yı kastetmek tedir) kocasına hizmet ediyordu.
Peygamber sallallah u aleyhi ve sellem Efendimiz’e gördüğü hizmetin
zorluklarını şikayet etmek üzere geldiğinde onun şikâyetlerini kabul
etmemişti.”

Kadın, kocasının kendisind en hoşlanmadığını görmekle birlikte, kendisi onunla birlikte kalmayı arzu ediyorsa ne yapar?
Yüce Allah şöyle buyurmakt adır:
“Şayet
bir kadın kocasının uzaklaşmasından yahut yüz çevirmesinden korkarsa
barış yolu ile aralarını düzeltmelerinde kendileri için bir vebal
yoktur. Barış daha hayırlıdır.” (en-Nisa, 4/128)

Bu buyruk hakkında İbni Kesir şunları söylemektedir:
“Kadın kocasının kendisind en uzaklaşmasından yahut yüz çevirmesinden
çekinecek olursa, onun üzerindeki nafaka, giyim, yanında geceleme
yahut da buna benzer haklarını kısmen ya da tamamen düşürebilir. Koca
da onun bu hak bağışını kabul edebilir. Kadının, kocasına böyle bir
bağışta bulunmasında bir sakınca olmadığı gibi, erkeğin onun bağışını
kabul etmesinde de bir sakınca yoktur. Bundan dolayı yüce Allah:
“Barış yolu ile aralarını düzeltmelerinde kendileri için bir vebal
yoktur; barış daha hayırlıdır” buyurmakt adır ki, barış yapmak
ayrılmaktan hayırlıdır, demektir.”

İbn Kesir daha sonra Sevde b. Zem’a radıyallahu anha validemiz in
olayını söz konusu etmektedi r. Sevde radıyallahu anha yaşlanıp ta
Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem ondan ayrılmayı
kararlaştırınca, kendisini nikâhı altında tutup buna karşılık gününü
Aişe radıyallahu anha’ya bağışlaması esası üzerine onunla barış yaptı.
Peygamber sallallah u aleyhi ve sellem onun bu teklifini kabul etti ve
onu nikahı altında tuttu.

Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem, ashabından bir cemaat ile
otururken, Ensar’dan Esma (binti Yezid) isimli bir kadın gelerek selam
verdi ve dedi ki;
“Ey Allah’ın
Rasulü! Ben, benim gibi düşünen Müslüman kadınlar cemaatini n
sözcüsüyüm. Şüphesiz Allah Teala seni kadın ve erkek bütün insanlara
gönderdi. Sana iman edip sana uyduk ve sana indirilmiş olan (Kur’an’ı)
tasdik ettik. Sonra, şüphesiz, Allah Teala, erkekleri farklı
meziyetle r ile kadınlar üzerine daha üstün kılmıştır. Sizler cum’a ve
cemaate katılıyor, hasta ziyaretin de bulunuyor, cenazeye katılıyor,
hac ve umre yapıyor, Allah yolunda nöbet tutup cihad ediyorsun uz. Ya
biz kadınlar? Çocuklarınızı büyütüyoruz, şehvetlerinizi gideriyor uz,
evleriniz i bekliyoru z, çocuklarınızı terbiye ediyoruz, elbiseler
inizi dikiyoruz, namahrem erkekler ile konuşmuyoruz.

Bizim ulaşacağımız ecir nedir ey Allah’ın Rasulü?”
Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem ashabına döndü ve buyurdu ki;
“Siz hiç bu kadın gibi güzel konuşma yapabilen i işittiniz mi? Kim bu?” Dediler ki;
“Seni peygamber olarak gönderene yemin ederiz ki, hayır ey Allah’ın
Rasulü! Biz, kadınların buna akıl erdirebil eceğini tahmin etmezdik. Onu
tanımıyoruz. (tepeden tırnağa örtülü olduğu için tanıyamadılar.)”


Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem sonra kadına dönüp buyurdu ki;
“Ey
kadın! Kavmine dön ve o kadınlara bildir ki, Müslüman bir kadın,
kocasını güzel bir muamele ile karşılarsa ve kocasını günün bir
saatinde hoşnud ve razı ederse, bu, cihada, nöbete, hacca, umreye,
cenazeye katılmaya, hasta ziyaretin e, Cuma’ya ve cemaate katılmaya
bedel sevap kazandırır. İşte kadınların ulaşacağı ecir de budur.”

O Esma isimli kadın sevincind en tehlil ve tekbirler getirerek oradan ayrıldı. Sonra
Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem buyurdu ki;
“Kadın
ile kocası, baş ile vücud gibidir. Koca baş mesabesin dedir. Nasıl
ki, başsız vücutta hayır yoksa, kocası olmayan kadında da hayır
yoktur.”
Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem buyurdu ki; “Herhangi
bir kadın kocası için yeminini bozarsa onun için yetmiş namazı
düşülür. Herhangi bir kadın kocasına teşekkür etmezse Allah kıyamet
gününde ona bakmaz.”


------------
alıntı
EN_NİSA
EN_NİSA
Forum Sahibi
Forum Sahibi

Aktiflik :
Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu Left_bar_bleue999 / 999999 / 999Kadının Kocasına İtaati Ve Baş Kaldırmasının Haram Oluşu Right_bar_bleue


Mesaj Sayısı : 862
Puan : 2627
Kayıt tarihi : 31/03/12

http://ennisa.forum-express.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz